Ook Kooypunt krijgt zonnepark

• donderdag 18 januari 2018
  • Den Helder - De gemeente wil niet alleen een vergunning afgeven voor bijna twintigduizend zonnepanelen bij De Dogger, maar nu ook voor een zonnepark van bijna 25.000 panelen bij Kooypunt.
    Bo-Anne  van Egmond 17-1-2018
    Het initiatief voor het zonnepark bij De Dogger komt bij de Noordwest Ziekenhuisgroep vandaan. Ecorus heeft de aanvraag voor het park bij Kooypunt gedaan. Als alles nu volgens plan verloopt, dan kan dit voorjaar subsidie worden aangevraagd en kan in 2019 een start worden gemaakt met de aanleg.
    In 2014 werden de plannen van Ecorus al bekend. Destijds lag de provincie Noord-Holland dwars omdat het terrein eigenlijk een agrarische bestemming heeft, waar niet zomaar duizenden zonnepanelen op mogen komen. Nu is er dus instemming. ,,Het is goed nieuws dat de gemeente de vergunning wil verlenen’’, zegt Frans Latjes van Ecorus Nederland. ,,We zijn er blij mee dat het nu eindelijk is gelukt.’’
    Vorig jaar was de vergunning al aangevraagd, maar kon de gemeente nog niet akkoord gaan. ,,Je hebt gewoon de procedure te volgen’’, aldus Latjes. ,,Dat het zo snel ging bij De Dogger heeft er vooral mee te maken dat het een bedrijventerrein is met een andere bestemming. Ze liggen ook niet net naast een vliegveld, in de aanvliegroute. De luchthaven heeft ons namelijk nog allerlei vragen gesteld, waar wij onderzoek voor moesten doen voordat er antwoord op gegeven kon worden.’’
    Volgens wethouder Odd Wagner is er bij de ambtelijke organisatie ook geleerd van het bedrijf ShareNRG dat het ziekenhuis heeft geholpen: ,,Zij hebben het zo snel voor elkaar gekregen. Wij wilden echt weten wat wij van hen konden leren, omdat zij er veel ervaring mee hebben opgedaan. In november was de aanvraag en nu al willen wij de vergunning verlenen.’’
    Noordhollands Dagblad

Kapitein Rob zei

Overduidelijk voorbeeld van een proto-communistisch geleide EU-economie project. De grond is destijds onteigend t.b.v. het algemeen belang met de bedoeling er bedrijfspanden op te zetten.
    Deze onteigende grond had in geval van verkoop voor de vestiging van bedrijfspanden winst opgeleverd voor gemeente en misschien de bevolking met, als de bedrijven zouden floreren, een uiteindelijk verhoogde belastingopbrengst.
    Nu wordt de grond verkocht onder een zeer waarschijnlijk veel lagere prijs dan destijds begroot voor de functie 'bouwgrond voor bedrijven',is zonenergie een energie tak welke niet zonder voortdurende subsidie kan omdat het volledig oneconomisch is in een vrije markt waardoor de extra lasten hiervoor op de burgers nek geschoven gaan worden en last but not least is de uiteindelijke reden voor deze ongein een pertinente leugen omdat het klimaat door menselijk toedoen NIET opwarmt.
    Zo draait dus door deze overheidstruc de belastingbetaler maar liefst 5 maal op. Uw kinderen en kleinkinderen, neefjes en nichtjes zullen over een jaar of 15 stevig richting armoede koersen onder dit nieuwe economie systeem van de onderdrukkers in Berlijn/Brussel en de huichelaars in Den Haag.