LADA Thema-avond Democratie Anders

• vrijdag 12 januari 2018
  • Hollands Kroon - In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen wordt door LADA een aantal thema-avonden georganiseerd waarin onderwerpen uit het verkiezingsprogramma behandeld zullen worden.

Donderdag 18 januari wordt de tweede avond gehouden in de Irish Cottage,
    Verlaat 4, 1734NJ Oude Niedorp, aanvang 20.00 uur.

Thema is het raadsprogramma. In Hollands Kroon zijn de eerste stappen gezet op weg naar een participatieve of directe democratie met als doel inwoners meer invloed te geven op hun directe leefomgeving. Daarbij hoort een andere rol voor de gemeenteraad: dienstbaar zijn aan inwoners.

LADA kiest daarom voor een raadsprogramma. Bij een raadsprogramma zijn alle partijen in de raad betrokken. Er wordt een programma op hoofdlijnen vastgesteld dat de basis moet zijn van een maatschappelijk akkoord waarbij het nadrukkelijk de bedoeling is ook input uit de samenleving te betrekken. Dit draagt bij aan de stabiliteit in de bestuursperiode en tevens aan een betere wisselwerking tussen raad, burgers, maatschappelijk middenveld en bedrijfsleven door bij het uitwerken van het akkoord de kennis uit de samenleving beter te benutten.

Er wordt geen coalitie meer gevormd. De wethouders worden door middel van een open sollicitatie geworven waardoor een goed functionerend duaal stelsel ontstaat.

De gemeente Kaag en Brasem heeft de afgelopen vier jaar met het raadsprogramma gewerkt. Wethouder Floris Schoonderwoerd, lokale partij PRO Kaag en Brasem, en CDA-fractievoorzitter Karin van den Kaaden zijn de sprekers. Zij zullen de avond inleiden en hun ervaringen delen waarna gelegenheid tot het stellen van vragen en discussie.

http://www.kaagenbraassem.nl/raadsinformatiesysteem/raadsakkoord_43856/ .

Wat een dwaas en ondoordacht plan.

Veel beloven, weinig geven doet de gek (kiezer) in vreugde leven.

Theo Moras zei

LADA luistert: LADA gaat "weer" goed naar U luisteren!

Bij de laatste raadsvergadering in 2017 was ook heel goed te merken dat LADA altijd heel goed luistert.
    Van wat de beide insprekers te vertellen hadden was LADA al van alles al op de hoogte, de insprekers waren ook langs geweest op de fractievergaderingen van LADA.
    Ze, de heer en mevrouw Lombaard hadden daar hun verhaal al gedaan en er was met de LADA fractie over gesproken.
    Ze kwamen bij het inspreken niets nieuws inbrengen vandaar dat er dus ook geen reactie kwam uit de LADA fractie.
    Ook de andere fractie waren van alles op de hoogte maar geen van de raadsleden had schijnbaar in de gaten dat er inmiddels nog meer slecht nieuws gemeld werd bij het inspreken.
    En op dat slechte nieuws had adequaat gereageerd moeten worden, omdat dat niet toelaatbaar is in een democratische partij of gemeente Hollands Kroon..
    Jammer dat hier nu toevallig net niet goed geluisterd werd door diverse fracties, juist daarom hadden ze gebruik gemaakt van het recht van inspreken.
    Maar zoals alle andere keren ook nu weer zonder enig resultaat, althans voorlopig.
    Gelukkig kwam dhr. Vriend aan het einde van dhr. Lombaard zijn betoog nog met enkele opmerkingen anders was ook deze noodgreep tevergeefs geweest.
    Het valt ook niet mee om je taak als raadslid op een goede doordachte manier te vervullen
    De commissie bestuurlijke vernieuwing gaat nu ook naar aanleiding van dit gebeuren met elkaar in overleg en gaat nu dus eindelijk proberen het e/a te regelen.
    Of die commissie wel goed geluisterd hebben valt te betwijfelen anders had het tijdens die raadsvergadering ook al duidelijk geworden.
    Dan had het al duidelijk geworden hoe de ambtsdragers van deze Slimste zelf sturende gemeente te werk denken te kunnen gaan.
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen worden er nu door LADA een aantal thema-avonden georganiseerd.
    Ook dan zal er goed geluisterd moeten worden om niet weer voor dergelijke problemen komen te staan.
    Problemen waar de goed willende burger door naar de verdoemenis gaan.

Wat wisten de raadsleden dan nog niet?

Raadsleden weten waarschijnlijk nog niet dat de kiezers de smerige spelletjes door hebben en moet stoppen.
    Raadsleden hebben waarschijnlijk nog niet door dat de kiezers het zo langzamerhand helemaal zat zijn om hun belasting geld verkwanselt zien worden,inwoners vernedert worden en de partijen nu maar eens ouderwets op moeten treden om deze wanorde in deze modernste gemeente Hollands Kroon gauw opgelost zien worden en voor altijd.

Mr. X zei

Best bijzonder dat deze raadsleden in het midden van de jaren '60 eveneens meededen aan de grote vrijheid en blijheid die toen heerste en nu versteende fossielen zijn zonder enig contact en voeling met wat onder de mensen leeft.

Theo Moras zei

Wat gaat LADA nou doen met de insprekers waar ze al naar geluisterd hebben. Blijven al deze ergste gevallen van de laatste jaren nu gewoon weer op de plank liggen en worden de inwoners voor de zoveelste keer weer bedrogen. Of is het als altijd een verkiezingsstunt!
    We zullen het rechtbankvonnis ongetwijfeld wel weer ergens lezen of horen van al deze slachtoffers. En of Lada daar echt iets aan doet maar heeft mijn twijfels anders hadden zij wel met hun kiezershart gesproken.
    LADA is LADA niet meer zoals het vroeger was opgezet en moet zich net zoals de meeste andere partijen diep schamen en is laf te noemen.

Wethouders kiezen uit een open sollicitatie: dat heeft Lada al eens gedaan en we weten nu dat dat heel slecht is gelukt. Die flapdrol snapt nu nog steeds niet dat hij totaal mislukt is als wethouder. En Lada heeft dat kennelijk ook nog niet begrepen.