Hollands Kroon wil hulp waterschap in 'Luyt-zaak'

• donderdag 25 januari 2018
  • Hollands Kroon - Den Oever - Hollands Kroon heeft Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier gevraagd of het een rol in het oplossen van de 'kwestie Luyt' kan spelen.
    Marijn Gijsbertsen 25-1-2018

Zo blijkt uit een brief die de gemeente naar de provincie heeft gestuurd, met het verzoek 50.000 euro te subsidiƫren voor de bouw van een nieuwe schepenlift.

Dokbedrijf Luyt liep, mede door vertraging bij de dijkversterking in Den Oever, eerder drie ton subsidie mis uit het Europese Visserijfonds en de provincie.

De onderneming heeft een conflict met de gemeente over compensatie en het niet nakomen van afspraken over kadehoogte, -gebruik en -faciliteiten.

Hollands Kroon wil Luyt voor 75.000 euro in 'natura' tegemoet komen: het gaat om onder meer hekwerk, riolering, water- en stroomaansluitingen. Het waterschap vindt de situatie voor Luyt vervelend, maar laat weten geen partij  in het conflict te zijn.

Noordhollands Dagblad

Bakker zei

Hollands Kroon zoekt hulp bij het Waterschap.
    Voor de belangstellende onder ons de vraag waarom de Gemeente HK steun zoekt bij het Waterschap. Het bestuur van het Waterschap is vergeven van de VVD'ers waaronder VVD'er •Dhr. S.A. (Siem) van Balen Blanken die werkelijk overal wat met besturen te maken een dikke vinger in de pap heeft. Om de domme fouten, gemaakt door dit College en voormalig wethouder Meskers,(VVD) te verdoezelen wordt nu de hulp ingeroepen van een VVD gerelateerd (overbodig)bestuursorgaan zoals het Hoogheemraadschap. De lamme helpt de blinde in het kwaad.

Bakker je stipt exact het grote probleem in Nederland aan. Politieke netwerken in bestuursorganen die elkaar continu afdekken en elkaar de baantjes toespelen. Kwaliteit van de bestuurders, kennis van zaken, is daardoor minimaal. Het bedrijfsleven en de burger zijn daar continu de dupe van, maar draaien wel op voor de steeds hoger wordende lasten van dit "kanker gezwel" in de Nederlandse samenleving. Vandaar dat steeds meer Nederlanders het land verlaten. Een land met een verziekte bestuurscultuur wordt onleefbaar voor degene die het op moeten hoesten, en alleen de kleine kliek bestuurders en hun vazallen hebben een goed leven.

En daar is de VVD en CDA uit de praktijk wel gebleken een heel groot voorbeeld van.

Bakker zei

Anoniem 2, laten we aub. de PvdA en zeker tegenwoordig D'66 niet vergeten. Eigenlijk is het helemaal een grote bende, helaas hebben de meeste burgers geen flauw idee hoe het in elkaar zit, totdat ze zelf slachtoffer worden en dan is het meestal te laat.

Bakker zei:De lamme helpt de blinde in het kwaad. Ik zeg de blinde helpt de dove over deze gemene praat.
    Of te wel onder elkaar als netwerkers, boeren jongens krentenbrood en er is volgens Hollands Kroon geen nood?
    Maar de inwoners hebben op deze manier geen brood.
    Holland Kroon en VVDer Meskers u word bedankt voor uw bewezen diensten.