Faillissement Tocardo International B.V.

• donderdag 11 januari 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - DEN OEVER – De Nederlandse ontwikkelaar van turbines voor getijdenenergie Tocardo International uit Den Oever die enkele dagen geleden nog uitstel van betaling heeft gekregen heeft het uiteindelijk toch niet gered.

Dinsdag 9 januari is het bedrijf door de Alkmaarse rechtbank failliet verklaard. Als curator is mr. A.M.H.J.L. Claus aangesteld. Het bedrijf aan de Sluiskolkkade bestond 10 jaar.

Kapitein Rob zei

Er staat niet bij waarom deze firma failliet gegaan is; lijkt me best wezenlijk of is het dat hele scholen vissen door zo'n ding vermalen worden?

Als je enkele dagen geleden uitstel van betaling gekregen hebt en nu failliet gaat dan klopt er iets niet; dan had de firma meteen al failliet verklaard moeten worden? Wat is er in die korte tussentijd financieel gebeurt? Dit stinkt.