Deze Noord-Hollandse gemeenten zijn niet te bereiken via e-mail

Datum:
  • woensdag 10 januari 2018
  • in
  • Categorie: ,
  • NOORD-HOLLAND - Even een vraag stellen aan je gemeente wordt steeds moeilijker.
    10-1-2018

    In Nederland zijn er meer gemeenten die er voor kiezen om geen e-mailadres op hun website te zetten. Ook in Noord-Holland zijn er zestien gemeenten die kiezen voor een contactformulier in plaats van e-mail.

    Foto: NH Nieuws / Shutterstock

    Uit het Onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten blijkt dat sinds 2015 het aantal gemeenten in Nederland dat er voor kiest om geen e-mailadres op te geven, is toegenomen met 30 procent. Meerdere gemeenten in de provincie kiezen hier ook voor en laten inwoners een contactformulier invullen voor vragen of meldingen.
    Gevoelige informatie
    "Van de gemeenten die enkel bereikbaar zijn per formulier vraagt maar liefst 72 procent om informatie die niet nodig is voor het beantwoorden van een vraag", laat de organisatie 'Wij Verdienen Beter' weten. Het gaat hier vaak om privacy-gevoelige informatie die mensen verplicht moeten invullen om een vraag te stellen. In Noord-Holland vraagt het grootste deel van de gemeenten om onnodige informatie. 
    Volgens de organisatie duurde het vaak lang voordat zij antwoord kreeg op hun vragen. In de e-mailsgedraglijn voor overheden staat dat vragen binnen twee werkdagen beantwoord moeten woorden, toch lukte dit negen Noord-Hollandse gemeenten niet. 
    Slechtste score
    Van alle gemeenten in de provincie scoort Castricum het slechtst in het onderzoek. Zij heeft geen e-mailadres op haar website staan en hebben nooit een antwoord geven op de vraag van 'Wij Verdienen Beter', die het onderzoek heeft uitgevoerd. 
    Kijk hieronder of jouw gemeente wel of niet een openbaar e-mailadres op de website heeft staan:
    NH Nieuws







    2 reacties :

    Anoniem zei

    Wat doen gemeenten met alle informatie die inwoners op formulieren moeten invullen als ze iets willen vragen? Krijg je dan een dossier?

    Anoniem zei

    Hollands Kroon heeft wel wat anders aan hun hoofd als al die mailtjes.
    Ze stoppen er mee, omdat ze toch geen normale oplossing hebben.
    De inwoners mogen niets meer zeggen, en nu kunnen ze niets meer zeggen. Zoals CDA meneer Vriend al suggereerde "we willen geen insprekers meer hebben" punt uit! Je kunt dan nog ouderwets een brief op sturen naar de klachten afdeling en afwachten of je een keer ontvangst bevestiging krijgt, laat staan behandeling. Geduld is bij Hk. een gewoonste zaak waar je mee moet leven, maar de BOA en het college van HK. denken daar persoonlijk heel anders over in de praktijk.

    Een reactie posten