Betrokken Burgers staat op in Hollands Kroon

• dinsdag 16 januari 2018
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Het moet anders in Hollands Kroon, politiek en bestuurlijk. Dat vindt de groep ’Onafhankelijke Betrokken Burgers’.
    Ed Dekker 15-1-2018
    Dit gezelschap treedt voor het eerst naar buiten. Het heeft een open brief gestuurd naar alle politieke partijen in de gemeente.
    Onafhankelijke Betrokken Burgers bestaat uit vijf inwoners. Zij zijn Anneke Blom uit Nieuwe Niedorp, Wim Hermans uit Anna Paulowna, Rob Ravensteijn uit Winkel, Tjeerd van Weering uit Kolhorn en Wim Sepers uit ’t Veld.
    ,,Niemand van ons is politiek gebonden of niet meer”, legt Sepers uit. ,,Wij zijn geen politieke partij en willen dat ook niet worden. Juist door onze onafhankelijke positie zien wij ons als brug tussen de burger en het openbaar bestuur. Wij willen burgers meer betrekken bij zaken die in hun leefomgeving spelen. De verhouding tussen burger en bestuur moet beter in Hollands Kroon. De invloed van de inwoners op de gemeente moet groter.”

De afstand tussen burger en bestuur is nu ’veel te groot’, vindt de groepering. Er gaat volgens Sepers te veel mis in Hollands Kroon. Onafhankelijke Betrokken Burgers liet al van zich horen in omstreden kwesties als de ambtelijke reorganisatie en het aftreden van twee wethouders.
    Het vijftal wil opiniestukken publiceren, discussies openen, contacten leggen en ’burgerparticipatie’ bevorderen. Allerlei thema’s worden opgepakt.
    Onafhankelijke Betrokken Burgers is per mail bereikbaar via w.sepers@quicknet.nl.

Noordhollands Dagblad

Onafhankelijke betrokken wanhopige burgers?

Dit lijkt wel de KNRM,die Hollands Kroon moet redden.
    Het is te gek voor woorden dat de gemeente raad en B en W de inwoners en ondernemers zo laten verzuipen.Dat een paar mensen met het hart op de goede plek dit nu proberen vlot te trekken voor haar medemens.Dit is geweldig natuurlijk, maar dit moet door de betaalde gemeente raad,ambtenaren staf en B en W van Hollands Kroon gebeuren die blijkbaar volledig incontinent en incapabel zijn. We hopen door dit initiatief hierdoor toch nu eindelijk eens een echte en grootste "DEMOCRATISCH" politieke partij uit ontstaat die luistert naar haar inwoners en kiezers,die dan direct "integer en gescreend" aan de slag kan met super nieuwe bezems.
    Daar wachten wij al zolang op. We zullen het mee maken en veel sterkte en succes mannen.

Kapitein Rob zei

Ze bedoelen het goed maar het is nogal naïef dat ze denken iets te bereiken. Hr. Ravensteijn is een beste man en net als zijn LADA achtergrond goed bedoelend maar daar komt echt niks van terecht. Het Anna Paulowna bestuurssysteem heeft zich als een vlek over heel Hollands Kroon uitgebreid en zo'n vlek poets je niet uit met meer betrokken zijn van de burgers na te streven. Ik voorspel dat dit de zoveelste praatgroep erbij is die straks in samenspraak met het ambtelijk apparaat/B&W mag bepalen of er in de tuin rozen of asters geplant worden. Verder laten ze je niet komen; stop toch met dat kinderlijk gedoe! Eerst de oude corrupte zooi van CDA, VVD, PvdA, D'66, CU eruit of wegstemmen, en de aangetaste twijgen van SHK en LADA wegsnoeien en dan echt aan het werk gaan zonder af te wachten en mandaten uit handen geven. Schop ook meteen de oude AP ambtenarenkliek eruit of degradeer ze; bij de plantsoenendienst zat werk voor ze.

Kiezers lees JAS, dan blijft Hollands Kroon misschien in de pas.
    Zo is het in wezen wel Kapitein Rob wil je een verandering tot stand brengen.
    Maar de kiezers zelf moeten hier op 21 Maart aan mee willen werken, maar moeten dit wel onder ogen zien en durven zien. Dus een grote advertentie in de krant als die dat toelaat?? en de inwoners naar Stichting JAS verwijzen hoe de vork werkelijk in de steel zit.Dan springen de ogen misschien wel open wat er werkelijk bij Hollands Kroon loos is. En dat is blijkbaar heel veel,maar weinig goeds.