Aldi schermt na bouwvertraging met schadeclaim Hollands Kroon

• zaterdag 20 januari 2018
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - supermarktketen Aldi is op een schadevergoeding van Hollands Kroon uit.
    Martijn Gijsbertsen 20-1-2018

Het concern opende medio vorig jaar een nieuw filiaal aan de Schipperskade/Het Ingenieur Smeding Plein in Wieringerwerf.

De aanvankelijk verleende bouwvergunning werd na bezwaren van concurrent Deen, Hema en Zakenclub Wieringerwerf door de gemeente ingetrokken. Maanden later kreeg Aldi alsnog groen licht voor het nieuwbouwproject.

De supermarktketen vecht woensdag bij de Raad van State in Den Haag, de hoogste bestuursrechter, de terugtrekking van de eerdere vergunning aan. Wint het concern die zaak, dan ligt vanwege de met zo'n jaar vertraagde winkelopening een schadeclaim in het verschiet.

Noordhollands Dagblad

Het college laten opdraaien voor de geleden schade en ditmaal nou eens niet de burgers. Misschien hebben Groot en Meskers zo hier en daar wat geld toegestopt gekregen, of zou alleen Hooymayers corrupt zijn? Zoveel fouten als er in Hollands Kroon gemaakt worden is zelfs in een bananenrepubliek ongewoon. Het ambtenarenapparaat moet ook eens hoognodig worden doorgelicht want daar klopt ook helemaal niets van.

Hoppa de volgende rechtszaak van AlDI ligt al weer op tafel bij RvS.
    Je vraagt je af wat voor zelf sturende arrogante juristen heeft Hollands Kroon wel niet in dienst.
    Dit nieuwe jaar staan de volgende rechtszaken al in de wacht tegen Hollands Kroon. Want de fa.Luyt uit Den Oever word al weer gepasseerd door andere partijen die zitten te trappelen om af te rekenen met Hollands Kroon. Wie is hier nou echt 'een zure gek' Japie? of moeten we de dokter even bellen! En horen we wel even op tijd voordat je weggaat de vonnissen van je,en ook graag van die anderen rechtszaken. Of moeten we net zoals Jan Eichhorn van Groen Links weer een WOB verzoek daarvoor indienen? En CDA boer Theo Groot als oud prins ploegde gewoon weer verder in Hollands Kroon met oor kappen op en zong A laaf, A laaf, A Laaf........