Actie sluiting gemeentebalie

• woensdag 10 januari 2018
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - De handtekeningenactie tegen sluiting van de gemeentebalie van Hollands Kroon krijgt meer steun.
    10-1-2018

Vrouwen van Nu Wieringermeer, het Katholiek Vrouwengilde en afdeling Wieringermeer van de christelijk-maatschappelijke vrouwenbeweging Passage zamelen handtekeningen in. Ook diverse zangverenigingen en Vrouwen van Nu Anna Paulowna ondersteunen de actie.

De vrouwenclubs strijden tegen verdere digitalisering bij Hollands Kroon (en andere overheden en instanties) omdat dat voor veel ouderen problemen veroorzaakt.

Leden van de actievoerende clubs zamelen vanmiddag van twee tot half vier in de centrale hal van de Cultuurschuur in Wieringerwerf handtekeningen in.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Weinig kans bij het zittende "roerende" college. Nawijn slaat hard terug tot de dag dat ie vertrekt. En ... hij heeft Remkes, van Gent en Groot - de wethouders - in zijn "battle against the hollandskroon-people" mee. Wees dus gewaarschuwd !

Niet meer mogen inspreken bij de gemeente raadsvergadering! En nu ook niet meer bij de openbare balie want het luik blijft naar beneden.
    O ja dat is ook zo, CDA zei toch dat de inwoners hun mond moesten houden. Een complete dictaturen staat is Hollands Kroon zo langzamerhand geworden.
    Hebben de inwoners nog wel het gevoel waarvoor deze gemeente voorstaat. Nee ik denk de meeste van ons zo langzamerhand van niet. Maar in ieder geval tekenen!

Sommige Noord-Hollandse gemeenten zijn ook al niet meer te bereiken via e-mail. Ook Hollands Kroon is uiteraard niet te bereiken via E-Mail. De inwoners mogen niets meer zeggen, en kunnen nu ook bijna niets meer zeggen. Zoals CDA meneer Vriend al suggereerde "we willen geen insprekers meer hebben" punt uit! Je kunt dan nog ouderwets een brief op sturen naar de klachten afdeling en afwachten of je een keer ontvangst bevestiging krijgt, laat staan behandeling. Geduld is bij Hk. een gewoonste zaak waar je mee leven moet, maar de BOA en het college van HK. denken daar heel anders over in de praktijk.