Tuinbouwers Agriport in Middenmeer leven eisen verlichting kassen goed na

• zaterdag 23 december 2017
  • Hollands Kroon - Tuinbouwondernemers op bedrijventerrein Agriport A7 in Middenmeer leven de afschermingseisen voor lichtuitstoot uit kassen goed na

Martijn Gijsbertsen 23-12-2017
    Dat stellen burgemeesters en wethouders van Hollands Kroon na raadsvragen van de PvdA-fractie.

Controles

Volgens het college vinden driemaal per jaar controles plaats. Sinds 2013 worden afspraken nagekomen.

Microsoft

Op de bouwplaats van Microsoft gaat bouwverlichting tussen negen uur ’s avonds en zes uur ’s ochtends uit, met uitzondering van de benodigde beveiligingslampen.
    Noorrdhollands Dagblad

Burgemeester en wethouders van HK stellen dat de eisen goed worden nageleefd.
    Zijn zij nu wel goed voorgelicht door hun thuiswerkende, zelfsturende ambtenaren? Ik geloof er niets van!
    En wie controleert? De RUD kunnen we afschrijven. Daar deugt helemaal niets van. De eigen "leugenachtige" ambtenaren? Meten op momenten dat alles uitstaat en daar bij Rechtbank Alkmaar mee weg komen?
    De ellende in Hollands Kroon wordt steeds groter!
    Wanneer zal de Raad dat eens inzien?

Politiek en ambtenaren zijn in staat om met droge ogen te beweren dar sneeuw zwart is. Durft een burger toch anders te beweren dan wacht hem een dwangsom of rechtszaak.
    In Hollands Kroon is leugen en achterklap onder het bestuurlijk en ambtelijk t... de gewoonste zaak van de wereld.

En waar komt dat licht dan vandaan? Hebben ze het misschien overdag gecontroleerd?

3X per jaar aangekondigde controles van de lichtuitstoot?
    Kan natuurlijk ook tussen april en september, dan branden die kaslampen s'nachts niet...

Heb s'nachts eens foto's gemaakt van de openstaande kasdaken. Commentaar van de RUD: "We vlogen er toen niet boven dus uw foto's zijn geen enkel bewijs".
    Corrupt zooitje.

Kan me er verder niet meer druk om maken. Volgend jaar wordt dmv 100 Euromasthoge subsidieslurpers de ooit zo mooie polder tóch definitief een industriegebied.
    Tijd om te verhuizen.

Hollands Kroon is als een rottend lijk. Moet hoognodig verwijderd worden.
    Deze gemeente moet onderdeel worden van rotten.com.

Afgelopen nacht hele lucht verlicht door Agriport.
    Wij zien het, de buren zien het, alle Noordkoppers zien het maar de handhaver ziet het niet.........................
    Zo rollen ze in Hollands Kroon.

De burger bestaat niet voor ze.

In een paar jaar tijd van 1 naar tig kassen - een kas heeft een oppervlak van 60 ha en inderdaad, per kas zal het allemaal wel kloppen maar in het totaal plaatje denk ik dat de klachtenaars gelijk hebben. Een paar jaar geleden kon men komend vanaf Den Helder bij de Kooijbrug geen schijnsel zien; nu lijkt het daar alsof Medemblik in de brand staat. Wie is zo stom en/of doortrapt geweest door hoogstwaarschijnlijk de lichtuitstoot bepalingen PER KAS als leidraad in de vergunningen op te nemen en niet in het bredere bestemming/milieuplan de totale lichtuitstoot in dat gebied? VVD/CDA opdrachtje uit Den Haag soms?

Als je als ambtenaar de eed niet hebt afgelegd, dan kan je genoeg sjoemelen en evengoed je baan behouden.
    Wie doet je wat, en de boer ploegde voort.
    Je moet toch wat terug doen voor al die miljoenen die Hollands Kroon binnen krijgt als vergunning leges.
    KASSA!

Een zeer bezorgde burger zei

Controleren door de RUD(milieudienst)

Er zijn gevallen bekend dat er onderzoek door RUD werd verricht vanwege overlastmeldingen naar een bedrijf wat normaal gesproken 5 dagen in de week van 07.00 uur tot 17.00 uur in bedrijf is gedurende 7 a 8 maanden per jaar.
    RUD ambtenaar Hoekstra (en collega's) presteerde het om na talloze klachten van omwonenden controles te verrichten op tijdstippen dat ieder weldenkende mens weet dat het bedrijf dan gesloten is. De controles vonden o.a plaats van zaterdag op zondag om middernacht terwijl bekend is dat het bedrijf dan gesloten is. Op het formulier, met handtekening en naar waarheid ingevuld, staat vermeld, " GEEN werkzaamheden, verkeersoverlast, lawaai/stof, of overlast geconstateerd en dat niet 1 keer maar in meerdere rapporten. Ook werden regelmatig controles verricht BUITEN het seizoen. Desbetreffende ambtenaar Hoekstra kreeg promotie vanwege haar kunde en kennis.
    Voor een rechtbank kan verklaard worden dat er vanwege klachten regelmatig is gecontroleerd maar hoegenaamd nooit overlast is geconstateerd, de meeste rechters willen niet doorvragen en zo krijgt de RUD haar gelijk voor een rechtbank.
    Ambtenaren kunnen wel een eed afleggen maar dit soort rapporten zijn naar waarheid ingevuld, alleen zal ieder weldenkend mens weten dat de zaak geflest wordt. Ambtenaren weten dit als de beste, ze weten ook dat de beloning van hun opdrachtgever, meestal de wethouders, hen wacht.
    Zo werkt het onder ambtenaren(en politici), de burgers zijn bijna altijd de klos.(bezoekverslagen RUD ter inzage bij Stichting Jas)