Succesvolle ontmanteling COWWI voor Hollands Kroon

• woensdag 6 december 2017
  • Hollands Kroon -  Inwoners blijven de zorg ontvangen die zij nodig hebben.

Ruim een jaar geleden besloten de gemeente Schagen en Hollands Kroon in goed overleg de toenmalige samenwerking voor de administratie van het sociaal domein, ookwel COWWI genoemd, te stoppen. De eerste resultaten hiervan zijn positief.

Prognose

De splitsing bracht kosten met zich mee. Met de gemeenteraad is afgesproken om deze kosten in vier jaar terug te verdienen (2021). Zoals de prognose er nu uit ziet zijn deze kosten al begin 2020 terugverdiend. We kunnen dan naar verwachting vanaf 2021 een structurele besparing inboeken van € 909.000,- per jaar op de kosten van de uitvoering van het sociaal domein.

Toename zorgvraag

Op basis van een voorlopige analyse van de jaarcijfers over 2016 en 2017, lijkt de zorgconsumptie in Hollands Kroon toe te nemen. Wij doen hier op dit moment onderzoek naar. Inwoners blijven de zorg ontvangen die zij nodig hebben.

Gemeente Hollands Kroon

Hier wordt ons een rad voor ogen gedraaid. Deze kwestie kost nu en de komende jaren alleen maar bakken geld. Net als de andere miskleunen van dit college. Trap niet in deze mooie praatjes. Vergeet niet wat een foute boel deze gemeente is.

Sociaal domein.....................
    Laatst een medewerker hier gehad. Ze kon op GEEN ENKELE vraag antwoord geven.
    Moet er ook wel eerlijk bij zeggen dat alle regeltjes ondoordringbaar zijn. En als je ze eenmaal doorhebt veranderen ze weer.

Kapitein Rob zei

Terugverdiend nadat eerst verlies geleden is; wat is dit voor proto-communistische geklets? Is dat geld nu weg of niet?
    Het is niet meer dan vanuit HK via Leeuwarden naar Amsterdam rijden en er later achter komen dat het ook via Alkmaar kan en dan na tig keer HK - Alkmaar - A'dam rijden zeggen dat de benzinekosten van de eerste rit terugverdiend zijn - onzin - verlies of verkeerd rijden blijft verlies of verkeerd gereden hebben. Terugverdienen geldt alleen bij investeringen om iets beter te gaan doen waarna de vruchten van de investering na bepaalde tijd de kosten van de investering dekken en vanaf dat moment een meeropbrengst vertegenwoordigen. Draai liever een ander een rad voor ogen NHD + ambtenarij.

Bakker zei

Het Noord Hollands Dagblad is de spreekbuis van de politiek, niks meer en niks minder. Zo goed als alle berichtgeving met betrekking op bestuurlijk Hollands Kroon is roze gekleurd.(past ook prima bij deze burgemeester)
    Het is ook geen onafhankelijke krant meer, het is een propaganda orgaan van de overheid geworden. Terecht dat de bezem bij de kranten er flink doorgaat.

De krant neemt de persberichten van de gemeente inderdaad wel heel gemakkelijk bijna letterlijk over. Klopt het wel allemaal wat de gemeente beweert? Dat vraagt de krant zich kennelijk niet af en dat zou bij deze gemeente zeker wel moeten.