Programma PVV Den Helder wordt ’veel lokaler’

• zaterdag 23 december 2017
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - De Helderse PVV verwacht medio januari met een ’veel lokaler’ verkiezingsprogramma op de proppen te komen.
    Hedzer Faber 23-12-2017

Kersvers lijsttrekker Vincent van den Born zegt het te betreuren dat deze week een ’onaf’ verkiezingsprogramma uitlekte. Er kwam kritiek dat het vooral nationale thema’s zou behandelen. ,,Natuurlijk wordt het juist een heel lokaal programma met veel plaatselijke punten.’’
    Wat die precies zijn, wil hij nog niet zeggen. Wel dat ’luisteren naar de burger’ een belangrijk thema zal zijn, ’omdat die nu vaak niet gehoord wordt’.

Kartelpartijen

,,De kartelpartijen die hier al zo lang aan de macht zijn, nemen besluiten die niet voegen met wat het volk wil. En maken geen werk van echte problemen. We gaan hier in het definitieve partijprogramma dieper op in.’’
    Een definitieve kandidatenlijst is nog niet bekend. Volgens Van den Born telt die ’rond de tien’ namen en zijn verwachtingen van de verkiezingen hoog. ,,Ik vind het heel moeilijk om aan te geven hoeveel zetels we kunnen halen. Maar het zullen er veel zijn. De PVV haalt in Den Helder altijd veel stemmen en de onvrede onder burgers is groot.’’
    Van den Born heeft een achtergrond in ’de wereld van beveiliging en handhaving’. ,,Ik ben boa geweest, bijvoorbeeld, bijzonder opsporingsambtenaar. Nee, ik heb geen politieke ervaring. Maar er is veel goede begeleiding vanuit de partij.’’