’Motorcrossers dupe van memo’

• donderdag 7 december 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - ,,Het Oudhollands kaatsen tussen de gemeenten Den Helder en Hollands Kroon is begonnen’’, zegt voorzitter Gert Meereboer van de motorcrossers.
     Mike Deutekom 7-12-2017
    Meereboer reageert op het voornemen van Den Helder om de tijdelijke crosslocatie bij het Kooypunt te sluiten. ,,Dit is het gevolg van de heel ongelukkig opgestelde memo van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon. Daarin stond min of meer dat ze de stekker trekken uit het plan om een permanent motorcrossterrein te realiseren in de Wieringermeer. Alleen in de allerlaatste zin van die memo staat dat wij de ’opmerkingen van de gemeente ter harte nemen en gaan werken aan oplossingen’. Maar wie die memo leest, denkt dat het einde verhaal is. En zo ook de gemeente Den Helder.’’
    En dat terwijl de crossers juist zo goed met het college in de marinestad konden opschieten, zegt Meereboer. ,,Er was een fout gemaakt met de vergunning. Een omwonende had wat gevonden in het contract en kreeg gelijk bij de rechter. De gemeente was echter bereid om dat te herstellen, zodat we in totaal nog vier jaar konden crossen in afwachting van ons eigen terrein. Maar na de memo van Hollands Kroon, besloot Den Helder dat het dan ook niet meer hoeft. Zo kaatsen de gemeenten de bal heen en weer over de rug van de motorcrossers.’’
    En dat terwijl de businesscase voor het permanente terrein volgens de motorcrossvoorman vrijwel rond is. ,,Ik kan het nog niet helemaal uit de doeken doen, maar Hollands Kroon keurde het eerder dit jaar af omdat we een financiering wilden via de bank en de gemeente dan een waarborg af moest geven voor 2,5 ton. Dat wilde het college niet. Nu hebben gaan we naast de financiering voor de te voeren procedure en de inrichting van het terrein, de grondaankoop ook zelf regelen. En dat weet de gemeente nu ook.’’
    Volgens de woordvoerster van Hollands Kroon is de gemeente Den Helder op de hoogte gebracht van de plannen van de crossers.

Noordhollands Dagblad

Wordt het geen tijd dat de motorcrossers beseffen dat vanwege de grote overlast (lawaai, stank) niemand een crossterrein ziet zitten? Je kunt het niemand in de ruime omgeving aandoen om zoiets goed te vinden. Ga toch biljarten of zo.

Dat is niet leuk anoniem 1! Ga toch biljarten of zo is een gore opmerking.
    Het probleem is dat dit land geschikt is voor 10 miljoen mensen maar we gaan alweer naar de 18 miljoen toe. Dat is het probleem!
    Nee, ik heb geen crossmotor. En natuurlijk is het niet leuk als je in de herrie zit. Maar er is gewoon geen ruimte meer voor dit soort jongens. Dit land moet helemaal vol gebouwd worden met nieuwbouw voor asielzoekers. Daar is allemaal geld en ruimte voor. Heel veel geld en heel veel ruimte.
    45 jaar geleden zei ik al: waarom Schiphol niet in de zee bouwen?
    We zitten in 2017 en nog moeten al die vliegtuigen over vol bebouwd land. Het probleem zal groter worden en niet op te lossen. In Spanje kunnen alle motorcrossers lekker langs de snelwegen crossen maar in Nederland zal iedere centimeter vol worden gezet. Er is in Nederland ruimte voor ontelbare voetbalvelden maar als je iets anders wilt kan dat niet.

Waarom is dat een gore opmerking? Biljarten is toch een heel mooie sport? Waar niemand last van heeft? Weinig ruimte voor nodig ook.

En het vergelijken van voetbalvelden met motorcross terrein slaat helemaal nergens op