Zwembad en sporthal nieuw op De Terp in Wieringerwerf

• zaterdag 25 november 2017
  • Hollands Kroon - Een nieuw zwembad, een nieuwe sporthal en een schoolgebouw voor zo’n vierhonderd kinderen.
    Ed Dekker
    Dit plan voor terrein De Terp in Wieringerwerf presenteert Stichting Sport en Welzijn Wieringermeer 12 december op een informatieavond van de gemeente.
    Het plan voor een sport- en schoolcampus bestaat ook uit een aantal andere voorzieningen. Zoals drie tennisbanen, een multifunctionele ruimte voor buitensport en een centrale ontmoetingsruimte. Aan het plan wordt nog volop gewerkt.

Zestig vrijwilligers

,,We zijn nu zover dat we tekst en uitleg kunnen geven over de voortgang”, vertelt stichtingsvoorzitter Age Miedema. Stichting en gemeente Hollands Kroon werken nauw samen. De stichting betrekt zo’n zestig vrijwilligers bij de voorbereiding van het miljoenenproject.
    Stichting Sport en Welzijn wil eigenaar worden van het nieuwe zwembad en de nieuwe sporthal. ,,Wij willen deze accommodaties ook exploiteren. Zonder hulp van de gemeente lukt dat niet. Ik schat dat de noodzakelijke gemeentelijke bijdrage vergelijkbaar zal zijn met wat Hollands Kroon nu steekt in bad en hal”, aldus Miedema.
    Hij verwacht voldoende interesse van investeerders. Aan bedragen waagt hij zich nog niet.

Vier velden

Renovatie van huidig zwembad De Terp is onhaalbaar, stelt Miedema. Al eerder koos de stichting voor nieuwbouw van de Zuiderzeehal. ,,Ook dit complex is te verouderd.” De nieuwe sporthal wordt groter. In de hal komen vier velden.
    Overdag zijn drie velden beschikbaar voor scholengemeenschap Wiringherlant. Eén veld is voor de basisscholen. In de nieuwe Zuiderzeehal krijgen ook enkele maatschappelijke organisaties onderdak. Nog niet bekend is welke dat worden.

Ontwerpschets

Op de bijeenkomst in de Cultuurschuur licht de stichting een ontwerpschets toe. Het schoolgebouw is bestemd voor De Triangel, Don Bosco en Het Baken. Er komt ook kinderopvang.
    Miedema verwacht dat komende zomer de definitieve handtekeningen voor het plan worden gezet. Daarna volgen vergunningenprocedures. ,,In 2019 hopen we met de aanleg te beginnen. Opening van de scholen medio 2021 moet dan lukken.”
    Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Ja, ja, In Wieringerwerf blijft de gemeente geld steken in de pot voor dat project - vooral zwembad - te Wieringerwerf. De andere zwembaden (Hippolytushoef, Breezand en Niedorp) is opgelegd dat zij zichzelf moeten bedruipen en er vanuit de gemeente geen cent meer in wordt gestoken. Dát is nog steeds hun uitgangspunt. M.a.w. gemeentebestuur Hollandskroon laat ze zondermeer stikken. Tenzij .........

Sam Kooy zei

Aanvulling: Waarom in hemelsnaam dat Wieringerwerf dat geen enkele uitstraling heeft en aan de uiterste buitengrenzen van de gemeente Hollandskroon ligt. Centraal heeft het niets te betekenen temeer omdat de Provincie al besliste dat bijv. gereserveerde grond naast het dorp voor bedrijven aan dat doel is onttrokken 0% belangstelling. Voorts is er nauwelijks behoefte om daar te gaan wonen ! Ik heb uit niet-bevestigde bron vernomen dat in het dorp zelfs een woningoverschot ontstaat wegens onvoldoende belangstelling. Werkzoekenden willen voor alle gezelligheid naar de 'oude' kernen.

RR zei
    Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Microsoft is de belangrijkste geldschieter. Om die lelijke gebouwen van ze goed te maken?

yoga heemstede zei

zo belangrijk om de jeugd aan het bewegen (zwemmen) te krijgen en te houden.