’Senioren’ wil opheldering over schoolpand in Den Oever

• zondag 19 november 2017
  • Categorie:

• Hollands Kroon - Politieke partij Senioren Hollands Kroon wil van burgemeester en wethouder van die gemeente opheldering over voormalige basisschool De Branding (voorheen De Haven) aan de Zwinstraat in Den Oever.

Naar aanleiding van een artikel in deze krant dat het schoolpand inclusief 1500 vierkante meter grond te koop staat, wil Senioren Hollands Kroon weten wanneer het gebouw is verkocht en tegen welke prijs.
    De voormalige school is in handen van een particulier. Deze zou de school hebben gekregen in ruil voor het (busgarage)terrein aan de Robbenoordstraat voor aanleg van extra parkeerruimte. Senioren Hollands Kroon wil ook de taxatie van dat perceel weten.

Verder stelt de politieke partij dat de school uit 1931, naar ontwerp van Louw Reinalda, de status van beeldbepalend bouwwerk zou moeten krijgen en niet mag worden gesloopt. Senioren Hollands Kroon vraagt zich af of dat ook voorwaarde was bij verkoop of uitruil.

Noordhollands Dagblad

De senioren Hollands Kroon willen ook graag laten weten dat ze positief bezig zijn na jaren van rampzalig beleid van hun Wethouder, dus stellen ze maar vragen, zo lang het maar niet te moeilijk wordt.

De Senioren partij; voor iedereen behalve voor senioren.

De senioren Hollands Kroon komen volgende week met de vraag of de 2,5 miljoen budget overschrijding bij de verbouw van gemeentehuizen gespecificeerd kan worden tot kleinere bedragen, en wie de opdrachtgever was voor de opdrachten waar de kleinere bedragen aan vast hangen. Dit gaan zij intergraal publiceren zodat de inwoners van hollands kroon weten aan welke zaken de 2,5 miljoen zijn besteed. Tevens gaat men strafrechtelijke aangifte doen tegen ambtenaren die de wet hebben overtreden in dit proces. Allemaal voor de kiezer, goed bezig!

Alle coalitiepartijen zijn verantwoordelijk voor alles wat er fout is gegaan en nog steeds fout gaat. Ze zaten erbij en deden niets. Wat ze niet wisten hadden ze moeten weten. Zich nu opeens verbaasd en boos over wat er fout liep opstellen terwijl alle verschijnselen daar al jaren op wijzen is hypocriet.