‘Afbreken ijs Antarctica niet veroorzaakt door CO2 maar door supervulkaan’

• maandag 13 november 2017
  • Categorie:
  • Tientallen Nederlandse belastingmiljarden naar nieuwe ‘klimaatreligie’ met de Aarde als ‘God’, waar zelfs de christelijke regeringspartijen zich aan onderworpen hebben.
    Xander 10-11-201

Niet alleen in de Verenigde Staten (Yellowstone), maar ook in Italië (bijna Napels) en Noord Korea zijn de afgelopen tijd supervulkanen tot veler verrassing actief geworden. Wetenschappers van het gerenommeerde Jet Propulsion Laboratory (JPL) van de NASA hebben nu nieuw bewijs gevonden dat het afbreken van stukken ijs van Antarctica niet wordt veroorzaakt door klimaatopwarming door CO2, maar door een enorme geothermische hittebron, die bijna de omvang heeft van de Yellowstone supervulkaan, en die het ijs van binnenuit smelt. Daarmee zijn alle tientallen miljarden euro’s kostende maatregelen om in Nederland de CO2-uitstoot terug te dringen nog zinlozer dan ze al waren.

De geothermische hittebron is een ‘mantelpluim’, een hete ‘pilaar’ van onderaardse gesmolten rotsen die door de aardmantel heen tot pal onder het oppervlakte omhoog steekt. De mantelpluim zelf werd al eerder ontdekt en bevindt zich in Mary Byrd Land. Dat deze waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het ‘ademeffect’ op delen van Antarctica, en het afbreken van grote stukken ijs –zowel nu als 11.000 jaar geleden-, is echter nieuw.
    De warmtebron smelt de onderkant van de ijskap, waardoor warm water dit effect versterkt, zodat delen van grote gletsjers uiteindelijk in zee schuiven. Verder onderzoek van het smeltwater moet uitwijzen hoeveel ijs er in de toekomst nog zal verdwijnen.
    De ‘mantelpluim’ theorie bestaat al 30 jaar. Een alternatieve verklaring is dat de onderkap van de enorme ijskap smelt door het enorme gewicht ervan, dat de onderste lagen ijs kapot drukt. (1)
    Tientallen Nederlandse miljarden naar nieuwe ‘klimaatreligie’
    Ondertussen blijft vooral het Westen onder druk van het VN-klimaatpanel IPCC, dat amper uit klimaatwetenschappers, maar vooral uit globalistische ideologen bestaat, bewust blind voor de echte wetenschappelijke feiten, en wordt vanwege de enorme sommen belastinggeld die ermee gemoeid zijn vastgehouden aan het CO2-opwarming sprookje.
    De natuur stoot jaarlijks 98 ppm (parts per million) CO2 uit, de mens slechts 4,5 ppm, cijfers die al 10 jaar geleden door het IPCC werden bevestigd. Nu heeft het IPCC ook onze overheid ervan weten te overtuigen dat uitgerekend dat hele kleine beetje uitstoot van de mens de –al 20 jaar niet meer geconstateerde- opwarming van de aarde veroorzaakt, ondanks het feit dat het onomstreden is dat het klimaat en de temperatuur altijd al fluctueert. Zo groeiden er in de Middeleeuwen subtropische planten in Nederland die nu alleen aan de zuidkant van de Alpen voorkomen, werd er in het noorden van Engeland wijn verbouwd, en op Groenland zelfs graan.
    De tientallen miljarden kostende maatregelen om CO2 terug te dringen, ondersteund door bijna alle partijen in de Tweede Kamer –die uw energierekening al over 3 jaar met gemiddeld 200 euro/jaar zullen doen stijgen-, zullen op wereldschaal een onmeetbaar effect op die 4,5 ppm hebben. Sterker nog: dat geldt niet alleen voor de Nederlandse CO2 uitstoot, maar voor die van de hele wereld. Al zouden vandaag alle CO2 uitstotende bronnen op de wereld worden gestopt, dan nog zou dit, rekening houdend met de wetenschappelijk aangehouden foutmarges, geen enkel meetbaar extra effect op het klimaat en de temperatuur hebben.
    ‘Het klimaat’ is dan ook al lang geen wetenschap meer, maar een geloof, een religie, met de Aarde, de planeet als ‘God’, waar zelfs de christelijke regeringspartijen in Den Haag zich kritiekloos en volledig aan onderworpen hebben.

Xander Nieuws