Uitkijktoren valt nog duurder uit

• vrijdag 20 oktober 2017
  • Hollands Kroon - Den Oever - Het zogeheten Waddenbelevingspunt in Den Oever, een uitkijktoren in de Waddenhaven, valt enkele tienduizenden euro's duurder uit.
    Martijn Gijsbertsen

Op basis van bodemonderzoek is besloten dat de fundering moet worden verstevigd. Er zal dikker staal (met een ruimere diameter) worden gebruikt. De bouwkosten van de toren - acht meter hoog, met twee verdiepingen en rondom zicht op Waddenzee, IJsselmeer en Afsluitdijk - waren aanvankelijk beraamd op twee ton.

Dat werd eerder al 75.000 euro meer, doordat er een toegangsbrug noodzakelijk is geworden. Het observatorium zou eerst in natuurgebied Het Schor komen te staan, maar is verplaatst naar de Waddenhaven. Bouwwerkzaamheden in Het Schor zouden leiden rot natuurverstoring, bovendien is de grond van het Rijk.

Het Waddenbelevingspunt is een initiatief van Staatsbosbeheer, Vogelbescherming en Hollands Kroon. Aannemer KWS verwacht de uitkijktoren medio december te plaatsen.

Noordhollands Dagblad

Hollands Kroon kan dat wel; geld weggooien van de burgers.
    Rot op met je uitkijktoren.

Zorro zei

Oh, dat geld komt vast van het Waddenfonds; een door de belastingbetaler 'gesubsidieerde' instelling die op zijn beurt (van uw geld) weer subsidies doormorrelt. Begrijpt U?

Sam Kooy zei

Mijn beargumenteerde bezwaren tegen het Waddenbelevingspunt zijn op advies van de Bezwaarschriftencommissie niet ontvankelijk verklaard. Reden: ik ben geen belanghebbende ! Ik vroeg mij vervolgens af wie dan wél belanghebbende zou zijn. Rest slechts één conclusie: niemand op deze aardbol. M.a.w.: Meskers kan vrijuit zijn gang gaan, bezwaar of geen bezwaar. Kan bulken met gemeenschapsgeld uitgeven zoveel hij wil. Gemeenteraadsleden hebben hier nimmer op geageerd. Weten niet eens wat er op dit gebied gebeurt. Het uitzichtpunt geeft slechts een kijkje op een stuk zee met de naam Wad, de Afsluitdijk en - ver weg - het IJsselmeer. Het echte Wad is van daaruit onzichtbaar ! Meskers blijft doof voor welk argument dan ook en blijft ongevraagd óók met mijn geld smijten via het door Fryslan, Groningen en Noordholland gesubsidieerde Waddenfonds ! Óók uw geld !