Gemeentesecretaris verlaat Hollands Kroon

• dinsdag 10 oktober 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Het college van burgemeester en wethouders heeft in goed overleg met gemeentesecretaris Arthur Cremers besloten de arbeidsovereenkomst bij Hollands Kroon te beëindigen.

Het hart van Cremers ligt vooral bij het innoveren en ontwikkelen. Samen zijn zij tot de conclusie gekomen dat het goed is als iemand anders in de komende periode gaat zorgen voor het borgen en optimaliseren van de ingeslagen weg en daarmee voor de uitvoering van het plan ‘Balans 2018’, dat kort geleden aan de gemeenteraad is gepresenteerd.

Het college is Cremers erkentelijk voor de wijze waarop hij vanaf de start van Hollands Kroon een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van de organisatie.

Binnen de directie neemt Franklin Wijga tijdelijk de taken van Cremers waar, totdat een (interim)opvolger is gevonden.

NOOT VOOR DE REDACTIE: Zowel burgemeester en wethouders als Arthur Cremers hebben besloten het bij deze verklaring te laten.

Gem. HK

Sam Kooy zei

Hier is véél meer aan de hand dan het gepeupel wel denkt. Hier is gedonder in de glazen. Dat moge duidelijk zijn. Eerst al de griffier, ook naaste hand van Nawijn. En nú dit. Echter, openheid van ware zaken is niet bepaald "het ding" van de direkte leiding. Waarvan Cremers overigens zelf ook onderdeel uitmaakt. Dus Nawijn, of misschien Noortje, doe er wat aan. Het gepeupel wil haar oordeel kwijt !

Theo Moras zei

De complete staf van de roemruchte gemeente Hollands Kroon is nu vertrokken.

Wat een drama….
    Alleen Burgemeester Nawijn weet zich 'voorlopig' nog te handhaven in deze door onze strot geduwde gemeente.
    Eerst verdween Wim van Twuijver van het toneel nadat hij eerst al een half jaar ergens anders heeft gebivakkeerd.
    Ook Anja van der Horst is reeds verdwenen, net als Marnix Philips en nu houd Arther Cremers het ook nog voor gezien.
    Meerdere vogels die dachten wat in de melk te brokkelen hadden zijn ook al ergens anders beland, zoals o.a. Erwin Baltus en Trienco Mosselaar die hier de boel overhoop gehaald hebben.
    En wie zitten er nu met de gebakken peren, JA WIJ alle inwoners uit de voormalige Gemeente Niedorp.
    Wij blijven vertwijfeld achter met een door het delegatiebesluit lamgelegde gemeenteraad en een coalitie die ternauwernood een motie van treurnis overleeft, O wat zijn we GEWELDIG!
    Is de mening van teleurgestelde en verbijsterde inwoners, die als het meezit nog alleen nog terecht kan in een door LADA beschikbaar gestelde Caravan in de toekomst

Sam Kooy zei

Reactie op hr. Moras: dit zou dan gelden voor alle inwoners van HK en niet uitsluitend voor die van de voormalige gemeente Niedorp ! Inwoners vertwijfeld achterblijvend ? Ondergetekende denkt eerder dat dit het al langer in gang gezette verval is van het gehele apparaat ten gemeentehuize in Kleine Sluis. Ben alleen bang dat Nawijn een behoorlijk lange adem heeft welke met extra lucht gesteund wordt met een puffer door zijn clubgenootjes binnen het z.g. college de grootste club raadsleden.

Sam Kooy zei

Laatste regel moet zijn: "en de grootste club raadsleden".

Zorro zei

En die idioot van een Nawijn, publiciteitsgeil als hij is, op TV en in het blad binnenlands bestuur reclame makend voor de moderne bestuurlijk aanpak in HK zoals afschaffing/inkrimping APV en de totale digitalisering van de gemeente vergeet er bij te vertellen dat in deze nu ongeveer 5 jaar bestaande nieuwe gemeente het onder zijn 'leiding' een volkomen chaos is geworden. Een ding is zeker: de man kan niet serieus meer genomen worden en moet weg; hij is het symbool voor het totale verval in niet alleen HK maar voor het hele land.

Kapitein Rob zei

Op een passagiersschip betalen de passagiers voor een vlotte en veilige overtocht. Zo niet op het scheepje Hollands Kroon waar de passagiers niet eens weten wanneer de boot aankomt en in welke haven of dat ie überhaupt wel aankomt. Kapitein (Nawijn), officieren (wethouders Meskers en zijn maten) en bemanning (gemeenteraad) rechtvaardigen muiterij:Gooi dat zooitje verstrikte octopussen toch overboord.