Raad praat over burgemeester

• maandag 11 september 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon -  Raadsleden van Hollands Kroon hebben volgens planning 20 september een gesprek met Johan Remkes, de Noord-Hollandse commissaris van de Koning, oveÍ eventuele herbenoeming van burgemeester Jaap Nawijn.

De VVD'er heeft eerder te kennen gegeven zijn termijn als burgemeester van Hollands Kroon met zes jaar te willen verlengen.

Een vertrouwenscommissie van de gemeenteraad spreekt hierover met Nawijn en zal verslag aan Remkes uitbrengen.

De raad zal een aanbeveling aan de commissaris van de Koning sturen, waarna de minister van binnenlandse zaken de burgemeester al dan niet voor herbenoeming voordraagt.

Noordhollands Dagblad

Leo Douma zei

Eerlijk gezegd zou ik er niet van opkijken als de Raad besluit deze burgemeester weer voor zes jaar aan te stellen. De burgers hebben daar over het algemeen een ander oordeel over, maar ja, dat zijn maar de burgers!!

de Raad...............................................

De raad van de burgers zegt: Weg met deze praatjesmaker.

Sam Kooy zei

In diverse poll's werd door de burgers met zo'n 90% aangegeven: weg met die kerel ! Maar ....de Raad van Hollandskroon is wél ff ietsje anders. Zij lopen namelijk aan de leiband van Nawijn. Keiharde bewijs ligt tijdens de raadsvergaderingen op tafel. En .... de vertrouwenscommissie wordt onder tafel geluld en praat lieflijk met Nawijn mee ! Resultaat, let maar op: hij blijft tot grote vreugde van zijn politieke maat Remkes !

Zorro zei

Praten door de HK-raad met VVD-Remkes over een burgemeester vrindje/partijgenoot VVD-Nawijn, die weggestuurd is door de gemeenteraad van Heemskerk en door vrindje Remkes weer aan een betrekking geholpen is! Hoe naïef kan je zijn iets te verwachten van de schijnheilige HK gemeenteraad, welke nagenoeg al zijn bevoegdheden aan diezelfde Nawijn overgedragen heeft, die bovendien de afgelopen jaren bewezen heeft volkomen lak aan de bevolking te hebben? Leven wij inmiddels in een proto-(EU?) dictatuur?

Th. Moras. zei

Eerlijk gezegd denk ik er ook zo over, ik zal er ook niet van opkijken als de Raad besluit deze burgemeester weer voor zes jaar aan te stellen. De burgers hebben daar over het algemeen een ander oordeel over, maar ja, de raadsleden steken de handen voor hem in 't vuur en dat zegt genoeg.

Leo Douma zei

Is er al iets bekend??