Onderzoek naar privatisering van vier jachthavens in Hollands Kroon

• donderdag 14 september 2017
  • Hollands Kroon - Van vier jacht-/recreatiehavens in de gemeente Hollands Kroon wordt onderzocht of deze kunnen worden verzelfstandigd.
    Martijn Gijsbertsen
    Het beheer van de havens De Rijd in Nieuwe Niedorp, De Haukes, Middenmeer en Kolhorn is nu via huurcontracten overgedragen aan derden.

Aftasten

Omdat het groot onderhoud op kosten van de gemeente komt, wil Hollands Kroon aftasten of en waar privatisering eventueel mogelijk is.

Onderhoud

Bij verzelfstandiging houdt de gemeente rekening in haar begroting voor 2018 met extra kosten voor het wegwerken van achterstallig onderhoud. Hiervoor is een half miljoen euro beraamd.
    Vooral bij de Haukeshaven aan het Amstelmeer is sprake van achterstand. Dat is naar voren gekomen tijdens onderzoek in 2016, waaruit bleek dat onder meer meerpalen en damwanden op korte termijn moeten worden vervangen.

Meerpalen

Watersportvereniging Amstelmeer heeft hierop al actie ondernomen en op eigen initiatief een aantal slechte meerpalen vervangen.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Ja, ja, nog meer gemeentelijke verantwoordelijkheden worden willens en wetens door BenW van Hollandskroon de nek omgedraaid. Eerst nog een goeddoenertje om achterstallige zaken op te lossen (die al eerder hadden moeten worden verholpen) en daarna betrokkenen een loer draaien. "Let op" Watersportvereniging Amstelmeer ! Hierover is gelijk de zwembaden en sporthallen al langer door BenW nagedacht. Dit om nog in de aankomende ambtstijd van Nawijn de vrijgekomen gelden te besteden aan speeltjes van vriend Meskers en zijn vriendjes binnen het college ! Let maar op de komende jaren.