Keek op de Week (36) met LADA, duurzaam en .......

• maandag 11 september 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten van week 36 van 2017 van Hollands Kroon (2 sept. tot 9 sept.).

Plaats 1

LADA en global goals.

Intussen lijkt Lada ervan doordrongen dat de Nederlandse taal ten enen male onvoldoende is om er belangrijke zaken in uit te drukken en daarom hebben zij een politieke en vreemdtalige doelstelling van een belangen club uit New York (VN) overgenomen om wat zieltjes te winnen en/of af te snoepen van andere partijen.

En welk een nobele doelstelling heeft Lada overgenomen : Global goals; een betere wereld, , een duurzame ontwikkeling, verdrijving van armoede en verdeling van welvaart - het kon zo overgenomen zijn uit het Communistisch manifest uit 1847 van Karl Marx en Friedrich Engels. Over de invoering ervan (communistisch manifest) en de onvermijdelijk daaraan verbonden noodzakelijke onderdrukking van de bevolking, invoering van censuur en strafkampen, rept Lada niet.

En nog iets over de verhoudingen; Hoe bekrompen en kleinzielig is Lada wel niet door zich als gemeentelijke partijtje uit een buitengebied in Nederland achter een doelstelling van een VN te plaatsen waarin uitsluitend grootmachten als USA, Rusland, China en straks India de dienst uitmaken? Lada manifesteert zich met hun ‘Global goals’ als een nuttige maar nietige idioot voor een doelstelling waar zij totaal geen invloed op uit kunnen oefenen. Wij dachten altijd dat Lada er was om gemeentelijke politieke belangen te verdedigen en zij hebben hun opkomst te danken aan veel onvrede in de bevolking over het ancien regime (CDA, VVD, PvdA, D’66 etc). Neen, zij zijn volledig ingekapseld door het etablissement en proberen uitsluitend, door een net even andere toon dan de rest aan te slaan, hun clubje in stand te houden.

Plaats 2

Groen Links.

Groen Links, in HK in de gemeenteraad vertegenwoordigt door de heer Eichhorn, organiseert een vijftal politieke bijeenkomsten met als gastspreekster L. van Tongeren. Deze dame heeft het speerpuntje duurzaam is haar beleid opgenomen en zal voor een aantal in HK gebruikelijke productiemethoden (o.a. energieopwekking, landbouw/glastuinbouw/visserij) voor ons bedenken hoe in de toekomst de wijze van invoering van ‘duurzaam' zal moeten gebeuren.

Met alle respect voor Eichhorn, de opwekking van energie door zonnecellen of windkracht WERKT GEWOON NIET en door erover te praten alsof dat wel werkt in een cafeetje met na afloop een borrel en een groene snack om het juiste groen-religieuze gevoel te krijgen, strooi je jezelf geen zand maar eerder zuur in de ogen.

Op dit moment wordt zo’n 1% van de energie alternatief opgewekt en het CO2 gehalte stijgt gewoon door terwijl daarbovenop deze CO2 NIETS met de warming van het klimaat te maken heeft. Overigens, de warming is sinds 1998 gestopt wat de laatste 10 jaar in onze streken merkbaar aan het worden is.
    Wat dit betreft streeft GroenLinks net zo’n dwaas, identiek en vrijheid berovend doel na als Lada met hun global goals zij het dat GroenLinks HK meer gevoel heeft voor wat hier onder de mensen leeft en ook probeert er iets aan te doen.

Plaats 3

Misbruik c.q. vernieling openbare weg.

Door de plaatselijk globalisering onder leiding van Nawijn middels het afschaffen van de APV en uitgebuit door sommige agrarische ondernemers, dansen vrolijk de 3-assige landbouwkippers (aanhangers) achter supersterke trekkers met een gangetje van 60 KM/h over de landweggetjes van HK. Zo’n kipper kan met opzetschotten al gauw 25 ton achter zich aan slepen maar het is niet zozeer de te transporteren massa van 25 ton maar veeleer het springen en dansen van de kipper op de weg wat de heel dure schade veroorzaakt en waarvoor de belastingbetaler opdraait. Immers , landbouwwerktuigen, trekkers/aanhangers/kippers zijn vrijgesteld van wegenbelasting. Dit is een relikwie uit de oude tijd toen een boer wel eens een stukje over de openbare weg moest om een nabijgelegen perceel te bereiken en waarvoor het onredelijk geacht werd daarvoor wegenbelasting te betalen. Inmiddels liggen de percelen vaak wijd uit elkaar, is het daardoor noodzakelijk geworden de openbare weg te gebruiken, zijn de transportmiddelen factoren zwaarder en breder geworden en als dank voor dat gratis gebruik van de openbare weg mag deze ook nog eens kapot gemaakt worden door onzinnig en bovenal verkeers/veiligheids technisch onverantwoord rijgedrag.

PS. Van Lada en van de rest van de coalitie hoeven wij niet te verwachten hier iets aan te doen maar wellicht zou de heer Eichhorn (GL) deze kwestie eens nader kunnen beschouwen?

Redactie JAS

en niet te vergeten dat mijn huis ieder keer staat te schudden als zo n ding weer eens met een rotvaart voorbij komt denderen

Sam Kooy zei

OP Texel dito kapotte zijkanten van vele wegen veroorzaakt door tractoren met hun zware last. De gemeente alhier is doende vele wegen aan de zijkanten op te vullen met grasbetontegels. Maar wel uit mijn portemonnaie via de gemeentelijke belastingen ! Zou absoluut niet mogelijk moeten zijn .