In memoriam: onrecht gaf Ina Vonk energie

• woensdag 20 september 2017
  • Categorie: , , ,
  • Schagen Sint Maartensbrug  - Vijftien jaar lang streed zij tegen de turbine.

Ed Dekker

In memoriam: onrecht gaf Ina Vonk energie
    Ina Vonk (1944-2017) in 2013.

’Geen verdienste, dit moet’. Dit was de kop van een artikel vier jaar geleden. Ina Vonk vertelde daarin over haar niet aflatende strijd tegen een illegaal geplaatste windmolen op korte afstand van haar woning in Sint Maartensbrug.
    Ina Vonk is overleden op 73-jarige leeftijd.
    De geboren Oostzaanse kreeg in 2013 een bloemetje van de Schager Courant. Wekelijks werd iemand in het zonnetje gezet. Vijftien jaar lang streed zij tegen de turbine. Na meer dan tien rechtszaken kregen Ina en medestanders gelijk en moest de molen verdwijnen. Onrecht maakte veel in haar los. Zij sliep met de radio aan om het geluid van de wiekendrager te overstemmen.
    De veelbesproken ’molen 158’ kostte haar veel energie, maar gáf haar ook veel energie. ’Ik sta in mijn recht en handel daar ook naar. Ik heb geen keus’, vertelde zij. Haar strijd leverde ook landelijke jurisprudentie op over geluidsnormen.
    Ina Vonk verhuisde in 1998 van Amsterdam naar Zijpe. Een ernstige ziekte velde haar. Zij is in besloten kring gecremeerd.

Noordhollands Dagblad

Dossier Grote Sloot 158

Rust zacht Ina.

Er staat: een ernstige ziekte velde haar.

Voor de onwetenden onder u: STRESS IS DODELIJK!

Dank je wel (r)overheid.

Ze heeft zeer kort mogen genieten dat die windmolen eindelijk weg was, met al weer nieuwe zorgen over de nieuwe vergunning. Die stress komt voor rekening van alle windboeren in nederland die alleen maar aan geld denken en schijt hebben aan omwonenden.