Twijfels over paviljoenplan

• zaterdag 8 juli 2017
  • Petten - De vereniging Het Zijper Landschap is kritisch over het plan van de gemeente Schagen voor een tijdelijk strandpaviljoen aan de zuidkant van Petten.

Voorzitter Cor Koning van de vereniging denkt dat bouwen op het strand niet mogelijk is. ,,Ik betwijfel of dit juridisch haalbaar is. De Raad van State heeft die bouwvlakken bevroren.,,

Het  Zijper Landschap voert bij de Raad van State een procedure tegen het bestemmingsplan dat twee extra strandpaviljoens en tientallen vakantiehuisjes op het Pettemer stand toestaat.

Hierdoor kan er pas in 2019 of 2020 gebouwd worden. Om toch voorzieningen (een hapje, een drankje en toiletten) te kunnen bieden aan de toeristen wil Schagen een tijdelijk paviljoen toestaan.

De gemeente hoopt dat HetZijper Landschap gen bezwaar maakt tegen de vergunningaanvraag, die is gepubliceerd.

Koning:,,Of wij bezwaar maken dat weten we nog niet. We gaan eerst uitzoeken wat het effect van dit paviljoen is op hei natuurgebied er vlakbij."

Echt nodig is het paviljoen volgens Koning overigens niet.,,Er staat inmiddels een snackkraam op
    het strand en  toiletten. Dus dat is  al geregeld lijkt me, daar heb je zo'n paviljoen helemaal
    niet meer voor nodig."

Noordhollands Dagblad