Keek op de Week (27) met herbenoeming burgemeester en.....

• donderdag 13 juli 2017
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten van week 27 van 2017 (2 juli - 9 juli).

Plaats 1

Lada twijfelt over burgemeester en wat doet D’66

Nawijn’s termijn loopt in september af en als U dacht nu van hem af te zijn dan heeft u het mis.

In een ledenvergadering wilde het Ladabestuur het standpunt inzake wel/niet herbenoeming van Nawijn door de achterban laten bepalen maar helaas; de leden schoven de standpuntbepaling over Nawijn weer af naar de fractie. Nu is de fractie coalitiegenoot dus kunt u het wel raden wat er gebeurt; zeker nu Lada gebleken is een bijwagentje in de HK gemeenteraadscoalitie te zijn. Nu Lada vermoedelijk in september voor de continuering van het VVD-Nawijn regime zal stemmen lijkt alle hoop vervlogen Nawijn in september met stille trom te laten vertrekken, tenzij?
    Ja, wat tenzij?; tenzij de partij die ruim 40 jaar geleden werd opgericht met als hoofdoelstelling dit feodale land te democratiseren en het middel ‘gekozen burgemeester’ daartoe in zijn verkiezingsprogram opnam. Er mag dus verwacht worden dan D’66 zich danig zal roeren, en niet in het minst om datgene wat Nawijn gepresteerd heeft zoals:

1. De financiële perikelen waarom hij in Heemskerk weggestuurd is.

2. De manipulaties van VVD-vrindje Remkes te Haarlem om Nawijn in HK de burgemeester stoel te laten bezetten gevolgd door de politieke moord van Nawijn op hr. Ravenstein van Lada.

3. Het declaratiegepruts van Nawijn over verhuiskosten. Later heeft hij de kosten terugbetaald aan HK maar als je in Heemskerk om dergelijke redenen weggestuurd bent dan moet je wel een enorm bord voor je kop hebben om zoiets in HK nogmaals te proberen.

4. Het spelen in de raadsvergaderingen als verlengstuk van de VVD fractie in plaats van de rol van voorzitter te vervullen.

5. Het met politie optreden onderdrukken van een zorgdemonstratie in het gemeentehuis terwijl Nawijn liever in bij zijn Haagse vrindjes bleef en niet de moeite nam te gaan kijken, noch de moeite nam een wethouder op de demonstratie af te sturen. Wel eens van loco-burgemeesters gehoord, Nawijn?

6. Het burgers uitmaken voor ‘zure gekken’ omdat Nawijn niet door had dat de microfoon in de raadszaal nog aanstond.

7. De bedreigingen aan het adres van de heer Tonneman als hij niet zou meewerken de fouten van de gemeente te bedekken over de verkrijging van een stuk grond voor zijn camping. Werkte Tonneman niet mee dan zou zijn firma, na jarenlang voor de gemeentes Wieringermeer en nu Hk gewerkt te hebben, geen opdrachten meer krijgen van HK.

8. En wat is er nog meer wat wij niet weten mogen – is dit alles het topje van de ijsberg?

De noodzaak de burgemeester te kiezen dringt zich juist door het geval Nawijn op, wil de democratie stand houden. Het logo VVD dekt de vrijheid niet ; het tegengestelde is waar gebleken. Herbenoeming door de raad is absurd gezien het hierboven omschreven optreden van Nawijn over de afgelopen jaren. Mocht evenwel de raad niet de moed hebben Nawijn zelfstandig weg te sturen dan kan op initiatief van D’66 een referendum gehouden worden; iets waar D’66 zich ooit sterk voor maakte en wat de ontstaansreden van die partij is.
    Uit de Wieringer courant enquête voor een aantal jaren bleek dat de bevolking niets op heeft met Nawijn; ruim 80% wilde hem toen weg – zal de raad wederom de stem des volks negeren?

Plaats 2

500 bedden voor arbeidsmigranten?

Plotseling moeten er 500 bedden voor arbeidsmigranten (Polen) bij komen. Het verbaast stichting JAS dat dit fenomeen zo onverwacht de kop opsteekt want tot nu toe vonden die Polen altijd een plek – tot voor enkele jaren werden er in/bij gebouwen van agrariërs/kwekers zelfs aanpassingen gedaan/wooncontainers neergezet, daar deze werkers te huisvesten. Want wat willen die Polen nu zelf – daar hoor je geen mens over!

De meeste Polen/ander nationaliteiten werken in totaal ruwweg een half jaar hier – het zijn seizoenwerkers – en willen ZOVEEL MOGELIJK GELD OVERHOUDEN – om mee naar huis te nemen om daar de resterende tijd van het jaar te overleven en/of iets op te zetten.
    Die Polen komen hier niet om door een VVD huisjesmelker, gekoppeld aan een uitzendbureau , uitgeknepen te worden om die zogenaamde hoogst noodzakelijk nieuwe huisvesting te financieren.

Als voorbeeld zijn huisvestingskosten van €5 per dag misschien op te brengen voor de Polen – zij huren dan voor 6 maanden met 4 man een huis en dat kost 4*30*5 = €600 huur/maand. Belast je die mensen met €30/dag (= verplichte nering door het uitzendbureau en dus vorm van moderne slavernij) dan zijn zij meer dan de helft van hun inkomen kwijt – daar komen zij niet voor!

De vraag blijft overeind: Wie profiteren dan wel van de opbrengsten van die 500 bedden?

Redactie JAS

Sam Kooy zei

Misschien enigszins sterk uitgedrukt.......maar het blijft een rat ! Zeker nu hij persoonlijk óók nog een verbod tot plaatsing van de autoscooters op de aanstaande Wieringer Kermis in Hippolytushoef heeft uitgevaardigd. Staat op die plek intussen al 53 jaar (!) en zou opeens niet meer veilig zijn. Deze man móet wég !

De "rat" wordt van informatie voorzien door de andere ratten, al of niet vanaf huis, die slechts 1 doel hebben: de bewoners van HK dwars zitten en ze de duimschroeven steeds verder aandraaien.