Coalitiepartij Lada stelt positie burgemeester Hollands Kroon ter discussie

• dinsdag 4 juli 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Coalitiepartner Lada stelt tijdens haar ledenvergadering woensdagavond in Middenmeer de positie van burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon ter discussie.
    Martijn Gijsbertsen 4-7-2017
    ,,Het verlengen van zijn ambtstermijn is wat ons betreft geen vanzelfsprekendheid’’, stelt fractievoorzitter Henk van Gameren desgevraagd.
    ,,Als fractie hebben we daar intern al over gesproken, nu gaan we kijken welk standpunt onze leden en wij dus als partij zullen innemen.’’

Gesprek

Nawijn heeft binnenkort een gesprek met commissaris van de Koning in Noord-Holland Johan Remkes over eventuele voortzetting van zijn burgemeesterschap in Hollands Kroon. Die termijn loopt in 2018 af.
    Andere politieke partijen moeten zich hierover nog beraden.

Aangifte

Na zijn aantreden deed de burgemeester aangifte van schending van de geheimhoudingsplicht door toenmalig Lada-raadslid Rob Ravensteijn.
    Die klapte uit de school door te laten weten dat de voordracht van Nawijn niet unaniem was. Ravensteijn werd hiervoor niet vervolgd.

Declaratiegedrag

Kort daarna kwam Nawijn in opspraak vanwege zijn declaratiegedrag en betaalde hij Hollands Kroon 3300 euro terug.

’Zure gekken’

Andere affaire is een burenruzie in Wieringerwerf. Terwijl zijn microfoon aan stond, noemde de burgemeester enkele betrokkenen ’zure gekken’. Dat leidde tot een motie van treurnis.
    ,,Wij halen geen oude koeien uit de sloot’’, aldus Van Gameren. ,,Wel zijn wij als vernieuwende gemeente misschien beter af is met iemand die dat steviger kan aanjagen.’’

Noordhollands Dagblad

Nawijn naar huis en de rest van dit malle college moet het voorbeeld van Nawijn volgen, het is een ramp in Hollands Kroon met die machtswellustelingen.

Heeft burgemeester Nawijn na zijn Zure Gekken uitspraak nog meer uitglijders gehad dan?
    Toen mocht hij door de gehele gemeenteraad blijven zitten en nu moet die beste man inpakken en wegwezen.
    Zal de kiezer op deze ietwat vreemde manier te winnen zijn bij de verkiezingen maart volgend jaar??

Dat de kiezers in Nederland hebben helemaal niets te vertellen hebben blijkt wel uit het feit dat Marcouch burgemeester van Arnhem is geworden. Een partij die bij de afgelopen verkiezingen is weggevaagd kan rustig zijn bestuurders blijven leveren. Zo gaat het in Hollands Kroon ook, de kiezer heeft helemaal niets te vertellen.
    De vraag is in hoeverre onze overheid nog betrouwbaar is want als zelfs de politierapporten in opdracht van??? (Rutte??) worden vervalst dan is de huidige politiek volstrekt ongeloofwaardig. Volgend jaar weer gewoon op de gevestigde corrupte oude politieke partijen stemmen????

Zorro zei

Iemand zin een website op te starten met de naam 'Nawijn klachten.nl'?

Johann zei

De kiezers weten inmiddels al wanneer 'hun democratie'ophoud, namelijk na het tellen van de stemmen. Dan heeft het 'stemvee hun werk gedaan' en de partijen gaan door met het gene waar ze gebleven zijn van voor de verkiezingen.

Dekker zei

Nawijn is een doodordinaire fraudeur die allang zonder werk thuis had moeten zitten zoals het ook met doodgewone burgers gebeurt die frauderen bij hun baas. Hij werd in het zadel gehouden door het overgrote deel van de raadsleden, die zich op die manier schuldig maken aan medeplichtigheid aan fraude. Politie en OM zijn allang niet meer serieus te nemen, hetzelfde geldt voor het overgrote deel van de rechterlijke macht die alleen de gewone burgers streng straffen, natuurlijk niet de zielige (illegale)"vluchtelingen" die een voorkeursbehandeling krijgen.

Sam Kooy zei

Er is er n.m.m. maar één die Nawijn's naam hoog houdt. Remkes ! Beiden vriendjes van elkaar, uit dezelfde club en die van Rutte. Wat wil je nog meer. Als 't ff tegenzit zitten jullie in Hollandskroon nog een jaar of vier met hem opgescheept.

h.oldeboom zei

Horen we iets van D'66? Die partij was toch ooit voor de gekozen burgemeester, zo niet, waarom bestaat die partij dan nog steeds?

Dekker zei

Mijnheer Oldeboom, D'66 bestaat nog steeds omdat bij elke scheet die Wilders laat Pechtold over discriminatie begint te schreeuwen. Bovendien wil D'66 af van onze ouderen, kan het geld wat met de pensioenen van de ouderen wordt uitgespaard de allochtonen in de watten gelegd worden. Dat schijnt veel fascistische Nederlanders aan te spreken.

Een moslim (pvda) burgemeester in Arnhem. Nog even dan moeten we Arnhem voor de 2e keer bevrijden.