’Beter’ eist schorsing burgemeester Den Helder

• maandag 10 juli 2017
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - Beter voor Den Helder vindt dat burgemeester Koen Schuiling geschorst moet worden, omdat hij volgens de fractie bestuurlijk niet zuiver op de graat is.
    Delano Weltevreden
    Dat verzoek is schriftelijk bij Commissaris van de Koning Johan Remkes neergelegd. Fractievoorzitter Carlo Assorgia wil het verzoek persoonlijk toelichten als Remkes volgende week een bezoek brengt aan Den Helder.
    Assorgia noemt schorsing op z’n plaats vanwege de rol die Schuiling volgens hem heeft gespeeld in de veelbesproken parafenkwestie.
    Twee oud-wethouders, Geurt Visser en Dirk Pastoor, zeggen dat zij geen paraaf hebben gezet onder een collegestuk over het opleggen van een last onder dwangsom aan kunstenaar Dirk Gorter. Schuiling wordt daarop aangekeken. Op verzoek van Gorter onderzoekt Justitie of er sprake is van een strafbaar feit.
    Draaft uw partij niet door met dit verzoek tot schorsing? ,,Absoluut niet. Wij hebben eerder aangekondigd dat we deze zaak onder de aandacht van de heer Remkes zouden brengen als het stuk met de originele handtekeningen niet simpel getoond kon worden.’’
    Justitie onderzoekt de zaak. Is het niet beter om dat resultaat af te wachten? ,,Als er daadwerkelijk onderzoek wordt gedaan en personen onder ede worden ondervraagd, zullen wij het onderzoek afwachten, maar zover is het OM nog niet. ’’

Noordhollands Dagblad