Sporthal Veerburg in Anna Paulowna is voorlopig gered en hoeft niet dicht

• woensdag 7 juni 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Sporthal Veerburg in Anna Paulowna is tijdelijk gered en gaat tot 1 januari 2018 niet op slot.
    Martijn Gijsbertsen
    Die toezegging heeft het college van Hollands Kroon, de gemeente is eigenaar van de zaal, de vaste groep gebruikers gedaan.

Beheerderstaken

In ruil daarvoor moeten zij in het nieuwe seizoen verschillende beheerderstaken overnemen, onder meer schoonmaak, verhuur en administratie.
    Gebruikers zijn judoclub De Uitkomst, omnivereniging SV Kleine Sluis (zaalvoetbal, handbal en korfbal), musicalvereniging Ap-Art, de dansschool en Dokev-gymnastiek. Zij gaan hiervoor vrijwilligers inschakelen.

Verzelfstandiging

Ook wordt toegewerkt naar een plan voor complete overname van de exploitatie en verzelfstandiging van sporthal Veerburg.
    Hollands Kroon wil van het beheer af, omdat de zaal (exclusief verpachte horeca) al jarenlang een schip van bijleg is.

Nieuwbouw

In de tussentijds stelt de gemeente onderzoek in naar de haalbaarheid van nieuwbouw van een sporthal op het terrein van SV Kleine Sluis aan de Randweg. Een plan hiertoe is door die club ingediend.
    Het voorstel van burgemeester en wethouders over Veerburg wordt dinsdag 20 juni besproken in de gemeenteraad.

Wieringen

Dan komt ook een voorstel aan de orde om 184.600 euro subsidie aan Sportcentrum Wieringen in Hippolytushoef te geven.
    De exploitatie van die hal komt vervolgens volledig in handen van een stichting. De jaarlijkse gemeentebijdrage kan daarna worden verlaagd van 35.000 naar 15.000 euro.
    Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Met niets anders is dit college doende dan het uitkleden van sociale voorzieingen zoals sporthallen, zwembaden e.d. Steeds weer des wethouders. Zijn pure machtswellustigingen. Zie daarvoor ook de wethouders van Alphen ad Rijn, Assen, 's Hertogenbosch, Medemblik en velen meer ! En dus Meskers, de man van 30 miljoen. Eén grote schande. Maar wie houdt dit soort figuren tegen ?

"Goed voorbeeld doet goed volgen".
    In Den Haag, met leugenaar Rutte aan het hoofd, is het een puinhoop. We kunnen niet verwachten dat de gemeentes dat niveau ontstijgen, zeker in HK met een VVD burgemeester, maar eigenlijk maakt de partij niets meer uit, de hele politiek is tot op het bot verrot.