Raad Hollands Kroon achter Cultuurhuis

• vrijdag 2 juni 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna -  Lutjewinkel krijgt een Cultuurhuis.

Mike Deutekom

In de voormalige basisschool De Kolk kan met instemming van de gemeenteraad van Hollands Kroon een cultureel activiteitencentrum worden gevestigd, met bijbehorende'beheerderswoning'. De gemeenteraad ging gisteravond unaniem akkoord.

Wethouder Frits Westerkamp wist enkele kritische raadsleden te overtuigen om voor het voorstel te stemmen. Er waren bij onder meer de VVD vragen wat er Precies zou gebeuren als de stichting de exploitatie de onverhoopt toch niet rond zou krijgen.

Westerkamp verklaarde dat het 'een kwestie van vertrouwen was'

,,Het is net als voorheen met de Cultuurschuur in Wieringerwerf. Daar heeft de gemeente ook een ton aan onderhoud in gestoken, terwijl ze zelf voor acht ton bij elkaar wisten te krijgen. We hebben ook in deze stichting vertrouwen."

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

En .......... hoe zit het met het vertrouwen t.a.v. de zwembaden beste Westerkamp ? Jij ziet ze liever verdwijnen, koste wat het kost. Immers jouw bezuinigingen en een ondersteuning in het verwerven van een burgemeestersambt !! Des wethouder's .