Keek op de Week (24) met afvalscheiding, Meskers en......

• maandag 19 juni 2017
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon -  Hoogte- en dieptepunten van week 24 van 2017 (11-18 juni)

Punt 1

HK agrarisch HOOFDSTAD van Nederland

Hoera, HK is de zelfbenoemde agrarische hoofdstad van Nederland.
    Dat ondervindt Stichting JAS al jaren wat moge blijken uit de stukjes die wij schrijven over de archaïsche, patriarchale en feodale bestuurscultuur met uitsluitende belangen voor de agrarische sector,
    HK als zelfbenoemde agrarische hoofdstad heeft het nu gepresteerd zich op Sail Den Helder 2017, op voordracht van Meskers, als zodanig te presenteren.
    Dat hoofd van Meskers fungeert kennelijk als een tulpen- aardappelknol of beter gezegd als een mol – ondergronds met een beperkt gezichtsveld opereert hij en kan niet verder zien dan 5 cm vooruit en met deze beperkte middelen heeft hij een HK-reclamestuntje bedacht op Sail Den Helder. Alsof liefhebbers van zeilschepen zich interesseren voor aardappelen.
    Nee Meskers, die mensen komen bootjes kijken en als ze zich sporadisch interesseren voor aardappelen dan is die interesse beperkt tot het vervoer per schip ervan, niet waar of hoe je die dingen teelt. Zij zullen zich dan ook afvragen wat HK daar doet.

Punt 2

Hij mocht blijven

Het VVD-Statenlid Paymans van Zuid-Holland en het VVD-Statenlid Joustra van Utrecht halen geheel onverwachts een oude VVD-koe uit de sloot. Deze oude koe is de waarheid dat het klimaat niet verandert door toedoen van CO2.

Betreft het hier een van boven door de VVD leiding geregisseerde proefballonnen exercitie om de negatieve stemming onder de VVD-leden in een gunstige richting om te buigen?

Punt 3

Scheiden afval

Nooit is er iets gezegd of berekend in hoeverre afvalscheiding effectief is t.o.v. de reeds bestaande, mechanische afscheidingsmethode. Hoeveel brengt de nieuwe methode, het vooraf door inwoners te scheiden afval, op?

In Den Helder wordt de totale effectiviteit van afvalscheiding door de partij Behoorlijk Bestuur sterk betwijfeld. In de straatjes waar de afvalbakken voor de huisjes staan hebben die buurten een asociale uitstraling en, als er ook nog wat poepluiers van de baby tussen zitten, is het zomerstank circus compleet.
    Nogmaals, wat brengt die vooraf scheiding nu werkelijk over de hele linie op, tenzij op de HVC afdeling - gescheiden afval, er voor ex-wethouders/politici riante salarisplekjes gereserveerd worden in tijden dat het politieke windje uit een andere hoek waait.

Redactie JAS

Sam Kooy zei

Meskers is volledig de weg kwijt. dezerzijds nogmaals ontdekt en duidelijker geworden in de Wieringer haven te Den Oever ! Waddenbelevingspunt ............. Eén grote schande !

Bakker zei

Gelukkig werd Meskers gered door de gong, hij mocht wethouder worden. Hij is inmiddels allang vergeten wat hij fout deed in zijn eigen bedrijf en hij doet nu in het groot wat hij vroeger in het klein al fout deed.
    De arrogantie van de macht heet dat.
    De andere lapzwanzen, ook wel raadsleden genoemd, willen vooral niet opvallen door eens de vinger op de zere plek te leggen en staan de idioterie van Meskers en niet te vergeten de rest van het college gewoon toe. Ze verdienen er ten slotte een leuk maandgeldje bij, de burgers draaien wel op voor alle kosten.