Heffing voor snel internet oké

• donderdag 22 juni 2017
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Gaat de gemeente Hollands Kroon de aanleg van glasvezelkabel voor sneller internet in buitengebieden meefinancieren, dan is verhoging van de ozb voor de PvdA bespreekbaar.

Martijn Gijsbertsen

Volgens Sylvia Buczynski van de sociaaldemocraten is breedband een 'cruciale nutsvoorziening, net als stroom of water'. Dus heeft haar partij geen probleem met extra heffing, mocht dit noodzakelijk blijken. Burgemeester en wethouders hopen evengoed dat een marktpartij het voortouw neemt, maar maar wil wel een actief partnerrol vervullen.

Sowieso wordt 20.000 euro vrijgemaakt voor het inhuren van juridisch en financieel advies, zodat bij een openbare aanbesteding op dit nieuwe terrein geen regels worden overtreden.

Aanleg kost circa veertien miljoen euro, de provincie is bereid tot garantstelling voor eventuele leningen. In Hollands Kroon zijn 3100 huishoudens en bedrijven verstoken van goed internet. Zo'n 1800 daarvan hebben zich reeds aangesloten bij een coöperatie.

Noordhollands Dagblad

Hebben die idioten van de PvdA door contactverlies met de werkelijkheid en hun kiezers net massaal zetels in de 2e kamer verloren en komt vrouw Buczinsky met een heffing voor iedereen aandraven. Geniaal gewoon!