Grond Havenweg Den Oever in optie gegeven

• vrijdag 16 juni 2017
  • Hollands Kroon - Na de vestiging van de Dekamarkt is het lang stil geweest.

16-06-2017

Waddenpoort Den Oever kent verschillende onderdelen. Eén van die onderdelen is de ontwikkeling van het gebied tussen de Havenweg en de N99, bekend onder de naam ‘de Strip’
    Na de vestiging van de Dekamarkt is het lang stil geweest. Dit betekent niet dat er niet gewerkt is aan het promoten van het gebied en het zoeken naar kandidaten voor de beschikbare grond. Want eind mei is het restant van het terrein tussen de brandweerkazerne en de ingang naar het parkeerterrein van de Dekamarkt in optie gegeven. Aannemersbedrijf Dozy uit Den Helder heeft voor dit gebied formeel het recht van eerste koop via een overeenkomst verkregen en betaalt daarvoor een marktconforme vergoeding.
    Wethouder Meskers: "Het college is opgetogen over deze stap. Het feit dat een marktpartij zich verbindt aan Waddenpoort Den Oever onderstreept de potentie van de locatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat de ontwikkeling snel een verder vervolg krijgt."

Charlotte Puttenstein
    Woordvoerder
    Gemeente Hollands Kroon

Postadres:         Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna
    Telefoon:           06 - 51 85 64 00

Sam Kooy zei

Meskers is opgetogen over zijn tunnelvisie. Hij zou zijn gelijk eens moeten navragen bij de inwoners van den Oever. Vooral wat betreft de plaats van de supermarkt. Den Oever heeft door zijn persoonlijke wil geen sociaal punt meer in het "centrum" van het dorp. Benieuwd hoe dit gaat met zijn "Strip" en zijn Waddenbelevingspunt ! Schandelijk in één woord.

Bakker zei

"Het college is opgetogen over deze stap".
    Als dit rampencolege opgetogen is dan moeten de burgers erg op hun tellen passen en hun vingers natellen want voordat je het weet mis je een aantal vingers.