Elaine Vlaming stopt als raadslid CDA

• vrijdag 23 juni 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Elaine Vlaming (51), CDA-raadslid in Hollands Kroon, zal niet op de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 staan.
    Martijn Gijsbertsen

Na zestien jaar in het pluche vindt de inwoonster van Anna Paulowna het welletjes en stelt zich niet meer herkiesbaar. ,,Als je al zolang meeloopt, wordt het tijd om plaats te maken voor een ander", meent de vrouw die op haar 36e de politieke arena betrad en sinds negen jaar fractievoorzitter is.

,,Dat hoort zo, je kunt niet oneindig blijven plakken aan je zetel. Binnen onze partij is de stelregel dat je maximaal drie termijnen kunt aanblijven. Vanwege de gemeentelijke fusie ben ik wat langer gebleven."

Het is beslist niet zo dat Vlaming, stagebegeleidster plantenteelt op het Clusius College in Hoorn, haar buik vol heeft van de politiek. ,,In tegendeel zelfs. Ik vind het werk als raadslid nog steeds heel erg leuk. Af en toe moet je plaats maken voor vers bloed, mensen met een frisse blik. Mijn besluit is weloverwogen."

De kandidaten voor de kieslijst van het CDA is nog niet bekend.

Noordhollands Dagblad

Mensen met een frisse blik.....
    Zelf in de bollentroep zitten en daar dan besluitvorming over maken.
    Zuur mens.

Bakker zei

Het is lood om oud ijzer, er zal met het vertrek van Vlaming niets veranderen. Het zijn wethouders als Groot die de partij in een kwaad daglicht stellen, bij LADA is dat Westerkamp die niets bijdraagt, behalve zijn grote waffel, Van Gent van Senioren die fout op fout stapelt. Blijft over Meskers, de man heeft geen flauw benul waar hij mee bezig is behalve dan het met geld smijten van de burgers. Theo is een tsunami van ellende. Burgemeester Nawijn behoeft geen uitleg, het is een fraudeur en werd met open armen ontvangen in Hollands Kroon.

Wat zullen wij haar missen (not)!

Als kiespijn ja.