De klimaathysterie bereikt ongekende hoogten

• donderdag 1 juni 2017
  • En het gaat maar door, want zonder hysterie om het volk te kunnen bombarderen voelen ook de media zich in deze veranderende wereld uiterst onzeker.

Klimaathysterie4
    Als het over Global Warming gaat denk ik meteen aan een lastig probleem in het kaskrakende videogame Civilization, dat ik oneindig vaak heb gespeeld. Ook de journalisten die bij de NOS werken hebben dat kennelijk ter harte genomen, maar met dat verschil dat ze alles geloofden wat hen aldus werd ingepompt. Hun klimaathysterie is ongeëvenaard.
    Ik liet er gisteren al enige voorbeelden van zien uit de eerste reactie van de NOS op de aankondiging dat de Amerikanen het klimaatakkoord van Parijs gaan opzeggen, maar dat was slechts een begin. Er kwam nog erger.
    De politieke reacties waren wat je van het verzameld onbenul dat Brussel en Den Haag bevolkt verwachten mocht. Onze bewindsvrouwe:
    Het is een treurige dag voor de wereld.
    (..)
    “Veel staten en steden willen door en dat kan gelukkig ook doordat ze veel eigen wetgevende ruimte hebben. Daarbij investeert het bedrijfsleven grootschalig in verduurzaming, want klimaat levert ook economische groei en banen op.”
    Even terzijde: Dijksma laat hier gelijk haar echte agenda zien. Want voor wie levert dit allemaal banen op? Precies: de aanjagers van de hysterie.
    Bij gebrek aan beter werd het artikeltje aangevuld met wat PVV-bashing:
    Ook partijen in de Tweede Kamer zijn teleurgesteld. Ze gebruiken daarbij termen als “jammer”, “schandalig”, “onvoorstelbaar” en “oliedom”. Zodra het definitief is, willen ze een debat. Alleen de PVV is enthousiast over het aanstaande besluit van Trump.
    En wat NGO’ers die hun verdienmodel ondergraven zagen:
    Directeur Pols van Milieudefensie zegt dat hij niet verrast is. “Maar het blijft in- en intriest. Voor Europa is dit een extra reden om versneld, echt werk te maken van de strijd tegen klimaatverandering”, zegt Pols.
    Ook Natuur en Milieu noemt het besluit betreurenswaardig, maar wijst erop dat de VS een van de vele landen is die het akkoord hebben ondertekend. “Dit maakt duidelijk dat er wereldwijd een beweging is ontstaan die niet meer te stoppen is, ook niet door de VS”, zegt directeur Geertje van Hooijdonk.
    Iets later kwamen wat Europese politici gnuivend vertellen dat dat allemaal zo maar niet gaat, waarover ook de NOS weer vol op het orgel ging:
    “De Amerikanen kunnen er niet zomaar uitstappen. Trump denkt wel dat dat kan, maar dat komt doordat hij de details niet kent”, zei Juncker op een studentenbijeenkomst in Berlijn over de toekomst van Europa.
    Volgens Juncker gaat het jaren duren voordat de Amerikanen af zijn van de verantwoordelijkheden die ze zijn aangegaan toen het akkoord werd ondertekend.
    Juncker zal door Journalisten ongetwijfeld niet zijn herinnerd aan Brexit, waarover hij vergelijkbare dingen heeft gezegd. In feite onderstreept hij hiermee wat ik in mijn stuk gisteren al opmerkte, dat de ware paniek zal zitten in de opzegbaarheid van verdragen die zij onaantastbaar waanden.
    De Europese Unie en China gaan zich vrijdag uitspreken voor een nauwere samenwerking om de uitstoot van broeikasgas tegen te gaan. Dat is gezegd in EU-kringen, kort na de eerste berichten over de vermoedelijke terugtrekking van de VS uit het klimaatakkoord van Parijs.
    Men wijst nu hoopvol naar China, maar wie wel eens foto’s heeft gezien van de Chinese industrie zal beseffen dat evenals het UK ooit beginnen moest aan het bestrijden van de Londense ‘smog’, ook China een inhaalslag te maken heeft. Maar hoever het land daarin zal doorschieten? Daarop hoeven Juncker cs weinig hoop te hebben. China zegt verdragen makkelijker op dan de USA.
    Maar het hoogtepunt gisteren kwam toch weer van de NOS. Om het de gezeglijke Nederlander – die niet goed beseft voor welke onmogelijke bedragen hij jaarlijks wordt getild ten bate van de mondiale herverdeling en het verdienmodel van de groenmaffia – nog even goed in te peperen, werd er een paniekverhaal gepubliceerd waar de honden werkelijk geen brood van lusten:
    De komende jaren wordt het steeds warmer in steden en dat kan schade opleveren voor de economie, zeggen onderzoekers van de VU in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.
    Dat komt deels door de opwarming van de aarde en deels door het ‘urban heat island’, het zogenoemde asfalteilandeffect. De onderzoekers verwachten dat de temperatuur tot het jaar 2100 met wel 8 graden kan stijgen. In onderstaande video zie je hoe dat werkt:
    Acht graden in de steden binnen tachtig jaar? De RandstadRivièra??? Dit komt van mensen waarvan de hersenpan is overgekookt:
    “Waar mensen bij elkaar komen, stijgt de temperatuur”, legt klimaatonderzoeker Richard Tol uit. “We hebben een lichaamstemperatuur van 37 graden. Het grootste deel van de dag zijn we dus onze omgeving aan het verwarmen.”
    Heeft u wel eens geprobeerd uw eigen huis te verwarmen met louter uw eigen lichaamswarmte? Ik heb het ooit twee weken gedaan vanwege een defecte boiler, en ik ben zowat bevroren. Buiten komen waar het 8 graden was voelde als een warm bad, dat dan weer wel.
    “In alle klimaatrapporten gaat het om een wereldwijde temperatuurstijging”, zegt Tol. “Maar het effect van verstedelijking wordt daarin niet meegenomen.” De onderzoekers hebben daarom een kosten-batenanalyse gemaakt waarin beide effecten zijn doorgerekend.
    En dit geeft precies de reden waarom deze mensen hun reputatie te grabbel gooien met dit kletsverhaal: ze hebben iets bedacht waarnaar meer onderzoek komen moet omdat niemand er nog aan had gedacht.

Veren De Lood

h.oldeboom zei

De hel uit de Bijbel bestaat niet meer; daarvoor in de plaats heeft de politiek de nieuwe angst opwarming van de aarde uitgevonden.