Keek op de week (19) met Agriport, referendum en....

• maandag 15 mei 2017
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon -  Hoogte en dieptepunten van week 19 van 2017 (8 mei tot 14 mei).

Plaats 1

Agriport

De bomen groeiden tot in de hemel
    Uit de hemel neder gedaald was de firma Microsoft die wel eventjes 4 torenflats met datacentra op Agriport zou neerzetten.
    Het bestuur van Hollands Kroon reageerde enthousiast;  voor al die toekomstige werkgelegenheid een speciale afslag aan de A7 van ruim €2.000.000, te betalen door de inwoners van Hollands Kroon, gebouwd.

Of is, nu de bouwplannen van Microsoft bijgesteld zijn tot 1 torenflat, een fietspaadje voldoende Jaap???

Plaats 2

HVC topsalarissen

De directeur/werknemer van HVC (betaald van uw belastinggeld) mag 10% meer verdienen dan toegestaan. Doordat de gemachtigde van de IJmondgemeenten, wethouder Noorenbos van Zaanstreek, tegen de afspraken in (met de IJmondgemeenten) zich geheel onverwacht ONTHIELD van stemming over de salarisverhoging tijdens de aandeelhoudersvergadering, werd de loonsverhoging van de directeur/werknemer van HVC er alsnog doorgejast.

JAS: Wat zouden de 4 onderdirecteuren/werknemers van HVC nu verdienen of krijgen?

Plaats 3

Raadgevend referendum

Progressieve partijen die dit land naar het democratisch niveau van rond 1950 lijken te willen gaan tillen hebben zich deze week van hun echte kant laten zien (zie deze brief).
    Zelfs een D66, die nota bene ooit voor de gekozen burgemeester was, heeft niet de moed en het belang zich voor een  raadgevend referendum in te zetten.
    En Groen Links dan?  Wel 50% vrouwen in het parlement maar het volk mag niet over en voor zichzelf beslissen?
    Ook bij Groen Links geldt:  Wij beslissen bij U, over U doch zonder U – GL heeft zich snel aangepast  in deze patriarchaal/agrarische gemeente
    En uw mening dan? Die wordt gevormd en bepaald door de vrinden NHD/NOS/NPO; dat moet voldoende zijn voor het domme volk.

Redactie JAS

Als zelfs Jesse Klaver, het opperhoofd van GL, liegt over zijn naam dan kan van het voetvolk niet verwacht worden dat het zich anders gedraagt.
    Er was nog enige hoop op wat meer democratie in HK, maar dat is dus ook ijdele hoop gebleken, ze schaffen er gewoon de democratie af. Volgend jaar voor de verkiezingen krijgen we weer de kreten te horen hoe geweldig integer en democratisch ze weer bezig zijn geweest, maar waar kan in HK nog op gestemd worden?
    Wie het weet mag het zeggen.