Keek 18 met referendum, klachten en.....

• maandag 8 mei 2017
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Hollands Kroon - Hoogte en dieptepunten van week 18 van 2017 (1 mei tot 7 mei).

Plaats 1

Klachten gericht aan college

LADA richt klachtenbrief van burgers aan B&W. (Zie hier de brief) Voor het Zwembad de Wirg te Winkel zijn 1000 handtekeningen verzameld om het bad open te houden.
    De initiatiefnemer nam telefonisch contact op met Hollands Kroon om een afspraak te maken met de wethouder hierover maar door Hollands Kroon werd geweigerd de initiatiefnemer door te verbinden. Vervolgens stelde hij voor de handtekeningen persoonlijk te overhandigen bij de balie van Hollands Kroon; ook dit werd geweigerd.

Opm: Deze informatie was vlak voor de gemeenteraadsvergadering van 2 mei wellicht onwelgevallig Weet het klantcontactcentrum wel hoe men iemand met een vraag daadwerkelijk verder moet helpen en niet, zoals uit bovenstaande blijkt, tot doel heeft de mensen af te poeieren.

Ze willen gewoon geen contacten en vooral geen klanten!

Plaats 2

Geen steun referendum

Het referendum-voorstel van LADA heeft het niet gehaald.
    Voorzichtige instemming in de raad was er voor het voorstel van de zijde van D'66. LADA paste
    zelfs voor D'66 nog hun voorstel iets aan. Bij stemming bleek dat D66 toch tegen stemde (veel voorkomend bij D66, eerst voor zijn om vervolgens tegen te stemmen).
    Vooral het CDA, dat bij monde van de heer Vriends vond dat hij wel op de ‘juiste’ democratische wijze (representatieve democratie) de bevolking vertegenwoordigt, stemde volop TEGEN!
    Voor stemden SHK en OHK.

JAS: Geeft niks LADA, uiteindelijk is D’66 ook al ruim 40 jaar bezig met de gekozen burgemeester en het resultaat kunnen wij in HK zien.

Plaats 3

Plasterk tikt Hollands Kroon op de vingers

Op eigen houtje hebben 5 gemeenten, waaronder het voorbeeldige Hollands Kroon, ingevoerd bij de komende gemeenteraadsverkiezingen per computer en/of app te gaan laten stemmen. Dit zonder de verantwoordelijke minister te raadplegen; deze gemeenten hebben voorbarig gehandeld aldus Plasterk in antwoord op vragen in de Tweede Kamer.

Een experimentje in Hollands Kroon via het discussieplatform ARGU, dat volgens de VVD in deze behoefte voorziet, leverde een foutpercentage van 25% op. Dit ging over de verenigingen, die belastinggeld van de gemeente konden winnen, waarbij inwoners van Hollands Koon op uiteraard HUN vereniging konden stemmen.

Samenvatting punten 1,2 en 3.
    Hollands Kroon lijkt een regelrechte aanslag op de democratie te willen plegen door een:

1. Totale klantonvriendelijkheid bij het klantcontactcentrum van Hollands Kroon in te voeren onder het motto: Om klachten over service te voorkomen hebben wij de service afgeschaft.

2. De raad bepaalt hoe u denkt; u bepaalt dus niet hoe de raad denkt. (VVD/CDA)

3. Het willen invoeren van een stemsysteem wat malversaties in de hand werkt – tegen de wil van de minister. Stemt nu met dit stemsysteem iedereen straks CDA en VVD?

Redactie JAS

Sam Kooy zei

En .......de griffie bepaalt hoe jouw brief, klacht ofwat dan ook op de agenda wordt geplaatst. Ter info, ter behandeling door BenW enz. M.a.w. zoveel als mogelijk is geen gedonder meer in de raad. Mijn ervaring heden !