Stilte over bijeenkomst voor toekomst zwembaden Hollands Kroon

• maandag 24 april 2017
  • Hollands Kroon -  Om te weten te komen hoe inwoners denken over de toekomst van de zwembaden in Hollands Kroon, is er dinsdagavond om acht uur een openbare ’beeldvormende’ bijeenkomst in het Van der Valk hotel, aan de Terpstraat in Wieringerwerf.
    Michiel Snik 24-4-2017

Hierop laten de fractievoorzitters zich door burgers en belangenbehartigers bijpraten voordat zij op 2 mei de knoop doorhakken. De gemeente geeft echter zelf geen ruchtbaarheid aan de bijeenkomst op deze avond.
    De gemeente wil de baden De Venne (Hippolytushoef), De Wirg (Winkel) en Den Krieck (Breezand) sluiten en De Terp in Wieringerwerf renoveren of vervangen om te dienen als zwembad voor de hele gemeente. Dit besluit ligt erg gevoelig.
    De bevolking raadplegen over een beladen onderwerp, maar burgers vervolgens niet wijzen op zo’n bijeenkomst roept vragen op. Volgens gemeentewoordvoerder Ben Bruin van Hollands Kroon is dit echter standaard beleid van de gemeenteraad. ,,Daar moet niets achter worden gezocht. Deze bijeenkomsten zijn, zoals de naam al zegt, voor de raad bedoeld om een compleet beeld te krijgen. Er wordt daarbij geen besluit genomen.’’
    De zwembaden zelf zijn het niet eens met de plannen van de gemeente. De initiatiefgroep Hollands Kroon Overleg Zwembadenexploitatie (HOZE) kreeg van de gemeente een jaar de tijd om met een alternatief plan te bedenken. Nu dat niet gelukt is, stelt het college voor alsnog het oorspronkelijke plan uit te willen voeren.
    HOZE-woordvoerder Simon Eg denkt echter dat het openhouden van de baden nog steeds kan. „Wij zijn alleen een paar dingen tegengekomen die meer tijd kosten. De Venne is in de beste staat van allemaal. Alleen daarom al is het raar dat juist dit bad het eerst dicht moet. Een zwembad voor de gehele gemeente werkt ook niet.”

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Bewust geen ruchtbaarheid geven aan ..............etc. Ongelooflijk wat een tuig. Een openbare bijeenkomst. En dan geen ruchtbaarheid. Elk stuk geloofwaardigheid bij dit gemeentebestuur incl. alle ambtenaren ontbreekt bij elke inwoner !