Hollands Kroon als agrarische hoofdstad

• vrijdag 7 april 2017
  • Hollands Kroon - Sail den Helder wordt niet alleen een Helders feestje. Hollands Kroon presenteert zichzelf als Agrarische Hoofdstad van Nederland tijdens het grote zeilevenement, dat van donderdag 22 tot en met zondag 25 juni wordt gehouden.

Mike Deutekom\6-4-2017
    Sail Den Helder wordt vanuit de regio financieel ondersteund, maar Hollands Kroon had in 2013, na de vorige Sail, het gevoel daarvoor niet genoeg terug te zien. Die klacht heeft de directie van Sail serieus genomen. Er werd een nadrukkelijk beroep op de regio gedaan en de lokale afdelingen van LTO Noord en de KAVB hebben de handschoen opgepakt.
    ,,Dit evenement, met 300.000 tot 400.000 bezoekers, is een geweldige springplank”, aldus Marbel de Graaf uit Wieringerwerf, die de beide afdelingen vertegenwoordigt in de organisatie van Sail. ,,We presenteren ons als het grootste en meest diverse agrarische productiegebied van ons land, waar producten worden geteeld op hoog niveau. Ook benadrukken we onze betrokkenheid bij het herstel van de biodiversiteit en duurzame energiewinning.”
    Noordhollands Dagblad

Hollands Kroon, de grootste gifbelt van Nederland.

De buitenstaanders hebben geen idee hoeveel gif er op tulpen en andere bollengewassen worden gespoten. Met irissen is het helemaal te gek.
    Spuiten tegen luis, spuiten tegen vochtigheid, spuiten tegen muizen, om de zoveel dagen komt er weer een trekker met gif.
    Dit moet verboden worden.
    Onbegrijpelijk waarom mensen iedere week weer een bos bloemengif in hun huis zetten.