Gemeente Schagen verliest geding om bouwvergunning windturbine Grote Sloot 158

• zondag 9 april 2017
  • Categorie: , ,
  • Alkmaar - Eindelijk duidelijkheid over Grote Sloot 158. Gemeente Schagen heeft alles geprobeerd om toch een vergunning voor Grote Sloot 158 uit het vuur te slepen, De omwonenden zijn al jarenlang de dupe van de handelswijze van gemeente Schagen.

Op 5 maart heeft Rechtbank Noord Holland uitspraak gedaan in de zaak van GS Noord-Holland, Stichting Kritisch Platform de Zijpe, Vereniging het Zijper Landschap, Mevr. Kanis en de heer S.J.M. IJpma tegen het College van gemeente Schagen. Ook had de heer Schuijt  zich gevoegd als Usukara B.V..

De Rechtbank oordeelde in haar uitspraak dat niet is voldaan aan artikel 32 van de Provinciale Verordening 2014. Vervanging is slechts mogelijk in geval een daadwerkelijk gerealiseerde windturbine..

De Rechtbank wijst hierbij op de Toelichting behorend bij artikel 32 van de PRV 2014, waarin aangegeven is, dat het moet gaan om vervanging van turbines die legaal gerealiseerd zijn. Tevens wijst de Rechtbank erop dat in dit verband van belang is dat in de PRV 2016 de tekst van artikel 32 tweede lid, onder a, is gewijzigd in die zin, dat thans is vermeld: 'vervanging van een of meer met vergunning gebouwde windturbines'.

Gemeente Schagen is veroordeeld in de kosten van de eisende partijen.

Redactie JAS

Dossier Grote Sloot 158

Sam Kooy zei

Eindelijk, eindelijk, eindelijk ......! Maar de gemeente Schagen zou niet zijn die het is als ze geen hoger beroep zou aantekenen. Indien mogelijk. "Gemeentegtrouw" dus en dat alles op kosten van de inwoners. Winnaars: voorlopig gefeliciteerd !

Theo Moras zei

Er zijn echter gemeenten die leren het nooit of Schagen zich hier bij aan wenst te sluiten valt te betwijfelen. Een ezel stoot zich liever niet meerdere keren aan dezelfde steen.Of willen ze niet achter blijven bij de gemeente Hollands Kroon waar steeds de rechter zich moet buigen over het wangedrag van gemeente functionarissen die betreffende burgers tot wanhoop drijven op kosten van de gemeenschap.

Vooralsnog............ gefeliciteerd.

h.oldeboom zei

Opschieten Schagen; nu vrindje Trump de klimaathysterie in de ban heeft gedaan moet je niet raar opkijken dat het bij ons dezelfde kant opgaat - meelopers waren die Hollanders toch altijd al. Verzin dus snel een list zodat boer Schuijt straks de subsidiewinter doorkomt.