Week 9 met slapen op Agriport en de verkiezingen......

• maandag 6 maart 2017
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte en dieptepunten van week 9 van 2017 (25 febr. tot 4 maart).

Plaats 1

Logiescentrum / Polenhotel op Agriport

Een vraag die niet gesteld wordt is de behoefte. En wie hebben die behoefte? Is er uit de Poolse gemeenschap, waar het uiteindelijk om gaat, behoefte aan zo’n hotel? Tot nu toe is daar niets over bekend en huurden de Polen o.a. met meerderen een huisje tegen een gunstige prijs opdat zij voldoende van het gespaarde geld mee terug kunnen nemen naar Polen om de boel daar op te bouwen. Die Polen komen niet naar Nederland om de zakken van de huisjesmelkers (Polenhotel} te vullen en zij uiteindelijk niets overhouden. Dan kunnen ze beter in Polen blijven en daar een uitkering aanvragen en zijn de bedrijven hier hun seizoenswerkers kwijt.

Is dat de bedoeling wethouder Meskers? Typisch een VVD kapitalistisch gedrag om deze mensen mogelijk toekomstig te gaan misbruiken.
    De provincie is in ieder geval tegen – Meskers is voor. Wil Meskers soms de seizoenarbeidende Polen wegjagen? Polen zijn zuinige spaarzame mensen, die moeten overleven en het is volkomen a-sociaal deze harde werkers uit te buiten.

Meskers: – 4 punten

P.S. Een Polen-uitzendbureau wil het Polenhotel gaan bouwen (5 miljoen euro). M.a.w. je krijgt alleen een baan als je gebruik maakt van ons hotel? Riekt dit niet naar verplichte nering? Iets voor de PvdA om nu eindelijk eens op te komen voor de arbeiders? Daarvoor is de PvdA toch ooit opgericht.

Plaats 2

Streekgroten op de kieslijst

De heer Leever (Ouderen Partij) staat genomineerd (plaats 4) als Kamerlid voor de partij Lokaal. Tot nu toe hoorden wij nauwelijks iets van Leever in de gemeenteraadsvergaderingen van Hollands Kroon. Nu wel?

Ook Diana van der Kraats (nooit van gehoord) wil via LADA voor Lokaal (plaats 14) in de Tweede Kamer komen om de vrijheid te gaan redden.

Redactie JAS