Tonneman opnieuw naar de rechter voor schadevergoeding

• zaterdag 11 maart 2017

• Hollands Kroon - WIERINGERWERF – De gemeente kwam tot een vergoeding van € 18.000,00, ongeveer 10% van de werkelijk geleden schade.

Foto: Camping Land uit Zee
           Leek er in eerste instantie, door tussenkomst van de rechter, een einde gekomen aan de perikelen rondom Camping Land uit Zee, niets blijkt minder waar. Ondernemer Tonneman ziet zich opnieuw genoodzaakt om de gang richting de rechter te maken. ‘Na alle perikelen rondom de levering van de grond en alle rechtszaken die we met de gemeente hebben gevoerd dachten we het boek te kunnen sluiten. Het enigste wat nog resteerde is het overeenkomen van de schadevergoeding’ zegt  Jervin Tonneman.

‘We hebben een gesprek gehad met de burgemeester over de hoogte van schadevergoeding die de gemeente wil betalen. De gemeente kwam tot een vergoeding van € 18.000,00, ongeveer 10% van de werkelijk geleden schade. De verschillen tussen de werkelijk geleden schade en het voorstel van de gemeente is dusdanig groot dat verder onderhandelen geen zin meer heeft. ’aldus Tonneman.
    De ondernemer ziet zich genoodzaakt om een schadeprocedure op te starten bij de rechtbank. ‘We hadden na alle ellende en schade die de gemeente ons heeft berokkend gehoopt op een goede afwikkeling. Helaas blijkt de rechter er alsnog aan te pas te moeten komen om recht te doen. Naast de schade die we hebben geleden bij de camping heeft wethouder Groot zijn ambtenaren opgedragen om ook geen gebruik meer te maken van onze bedrijfsactiviteiten op het gebied van bouwchemie. We hebben in de afgelopen jaren voor de gemeente Wieringermeer en later Hollands Kroon veel onderhoudswerkzaamheden mogen verrichten aan onder andere de bruggen. Door het geschil met de gemeente over de camping mogen we ook deze werkzaamheden niet meer verrichten. Dus als ondernemer word ik ook nog extra gestraft door dit college. Gelukkig hebben we voldoende werk. Het geeft alleen de manier van besturen van dit college aan. Al met al hebben wij weinig vertrouwen meer in het college en haar handelen’, besluit Tonneman zijn betoog.

Zo kennen we wethouder Groot, dhr. Tonneman is geen boer dus de schadevergoeding is navenant, dus weer een burger verplichten naar de rechter te stappen.
    De burger maar betalen voor zoveel onkunde door zo'n ondeskundige bestuurlijke druiloor.

Jervin Tonneman zei

Bij toeval lees ik het artikel.
    Deze zaak heeft een vermogen gekost om je recht te halen, Nawijn is op alle punten in het ongelijk gesteld.
    Nawijn en zijn consorten is letterlijk tuig van het hoogste soort, liegen draaien en ga zo maar door ik spreek uit ervaring.
    Raadsleden kunnen hier niets aan doen die zijn de mond gesnoerd.
    Het ergste hiervan is dat een knulletje van juridische zaken besluit dat dit flut bedragje voldoende is, en wij zien anders wel de dagvaarding tegemoet.
    Hij vergeet dat zij alle schade en nakomende schade moet betalen, maar inderdaad daar ga je weer als burger je recht halen. Ik walg van dit schorem dat mogen jullie best weten.

Mr. X zei

Dhr. Tonneman verdient respect; door tegen het plaatselijk bestuurlijke apparaat in te gaan legt hij feilloos bloot hoe HK (en vroeger AP) in werkelijkheid functioneert en de burger discrimineert. Er zou sprake kunnen zijn van bestuurlijke obstructie; het tegengestelde van burgerlijke ongehoorzaamheid - interessant om de gemeente HK (Nawijn/B&W) daarvoor eens te dagen i.p.v. het lijdzaam te moeten ondergaan van al die bestuurlijke onhebbelijkheden, treiterijen en malversaties.

Het volgende HK. schandaal staat al weer te wachten!
    Ik las hierboven het stuk van Tonneman en de drie reacties en werd ook heel boos. Nu gonst het van de geruchten dat de fam.Lombaard u weet wel die voor zure gekken waren uit gescholden door burgemeester Nawijn het hof van A.dam heeft verzocht hun pas verloren civiele rechtzaak wegens over overbouw en opgelegde boete tegen hun buurman Bleijerveld weer te herroepen.Dit omdat een ambtenaar van HK. naast deze buurman ging zitten en van Nawijn mocht zeggen dat de gemeente de tuin van Lombaard gaat onteigenen waarschijnlijk in belang voor zijn bouwvergunning die niet goed verleent te zijn door HK volgens zeggen. Uit hun onderzoek blijkt dat Bleijerveld, de ambtenaar in opdracht van Burgemeester Nawijn de rechters misleid hebben, en list en bedrog hebben gepleegd waardoor Lombaard 2 rechtszaken verloor. De ambtenaar en Nijwijn blijken te zijn gedaagd om verhoord te worden tegen over de rechters. Als het goed is dient de zaak deze maand bij het hof en hoop zo dat de fam.Lombaard nu eens gerechtigheid krijgen in deze oneerlijke strijd met gemeente HK en hun buurman. Lombaard was niet voor commentaar beschikbaar, was aangeslagen en zij dat het bij de advocaat en rechtbank ligt voor behandeling.

Dekker zei

Het zal niet de eerste keer zijn dat leden van het college en ambtenaren van Hollands Kroon en de ambtenaren van RUD hebben staan liegen voor de Rechtbank, het zal zeker ook niet de laatste keer zijn, het is een zeer kwalijke gewoonte geworden, waar de burgers de dupe van zijn.