Windparken: DEBAT OVER MOTIE in Tweede Kamer

• maandag 6 februari 2017
  • Den Haag - Kamerlid Eric Smaling overweegt een motie van wantrouwen tegen minister Kamp.

Morgen zal de Kamer, om 18.30 uur in debat gaan over het Energiebeleid

De SP zal de stelselmatige weigering van minister Kamp om wensen van de Kamer uit te voeren daarbij aan de orde stellen.

Volgens SP-Kamerlid Eric Smaling weigert Kamp om vijf energiemoties op rij, over elektrisch rijden, kolencentrales, biomassabijstook, splitsing Eneco en Delta, en windparken in Drenthe, uit te voeren.

Smaling: ‘De manier van besturen van de minister heeft ertoe geleid dat wij als parlement moeten opzitten en pootjes geven. Ik vind dat daarmee de balans tussen regering en de twee kamers is zoekgeraakt. Daar ben ik klaar mee. Specifiek voor de windparken in en rond de Veenkoloniën geldt dat er alternatieven zijn die door de bevolking worden gesteund en minstens zoveel duurzame energie opleveren.

Minister Kamp brengt in één klap enorme schade toe aan de sociale samenhang en aan een historisch energielandschap.

Smaling stelt voor om, voorafgaand aan het energiedebat dat voor 18.30 gepland staat, een kort debat te voeren waar de minister nog een laatste keer de gelegenheid krijgt de verhoudingen met de Kamer in orde te brengen. Mocht dat niet lukken, dan zal Smaling het energiedebat zelf gebruiken om een motie van wantrouwen in te dienen.

U kunt thuis het debat live volgen. Klik morgen (dinsdag) dan even voor 18.30 op onderstaande link.

Stichting Platform Storm
    Gebruik info@platformstorm.nl voor vragen.

h.oldeboom zei

Wat een kletspraat; tot nu toe is ALLE duurzame energie alleen maar duur en volstrekt onrendabel en heeft uitsluitend als effect en bedoeling dat wij minder te besteden hebben en daardoor verarmen.