VVD is voor het vijfde jaar op rij koploper in integriteitsaffaires

• woensdag 22 februari 2017
  • Categorie: , ,
  • Sinds 2008 zijn al 21 VVD'ers veroordeeld door een rechter

Politici van de VVD komen vaker in aanraking met justitie dan mensen van andere partijen. Dat meldt het tijdschrift Vrij Nederland woensdag op basis van zijn jaarlijkse Politieke Integriteits-Index. Dit is het vijfde jaar op rij dat de VVD de meeste affaires telt.
    Volgens de index waren er vorig jaar 46 affaires. Het ging onder meer om zestien misdragingen in de vrije tijd, zoals vechtpartijen, en om tien keer laakbaar gedrag, zoals beledigingen via Twitter. Acht keer maakte een politicus misbruik van vertrouwelijke informatie. De VVD is voor het vijfde jaar op rij koploper. Vijftien politici van de partij kwamen in opspraak. Drie VVD’ers werden door een rechter veroordeeld. Verder ging het om vijf D66’ers, vier CDA’ers, drie mensen van de PvdA en één van de PvdA.
    Sinds 2008 zijn al 21 VVD’ers veroordeeld door een rechter. Afgelopen jaar kwamen Jos van Rey, Tilman Schreurs en Rolf Zincken daarbij. Ton Hooijmaijers werd definitief veroordeeld door de Hoge Raad. Bij de PvdA waren dat er in die periode vijf, bij CDA en D66 drie.

Bas Paternotte  ThePostOnline.

Lees ook:

VVD-senator Annemarie Jorritsma had omstreden JSF-commissariaat

Gaf klus aan bedrijf waar ze later commissaris werd

Dekker zei

Holland Kroon telt ongeveer 47.000 inwoners waarvan 3/4 stemgerechtigd is. Eens in de vier jaar mogen we een stem uitbrengen. Op de 47.000 inwoners maakt het college in Hollands Kroon de dienst uit, slechts 6 mensen dus, dat kan omdat de Raadsleden hun bevoegdheid hebben overgedragen aan deze 6 politici en dat heet dan "democratie". Al stapelen deze 6 "volksvertegenwoordigers" fout op fout, het maakt allemaal niet uit want hun fracties zullen er alles aan doen om alle ellende met de mantel der liefde te bedekken. Pas als het niet meer onder het tapijt gehouden kan worden wordt er ruchtbaarheid aan gegeven. Meestal komt dat doordat de fraudeurs(zoals bijv. Nawijn en Hooijmaijers ) te inhalig worden, wat dan weer de jaloezie opwekt van de collega's, daardoor lopen ze tegen de lamp, maar in iedere gemeente barst het van bestuurlijke figuren als Hooijmaijers. Om nu te denken dat de VVD het alleenrecht heeft op fraudeurs en dieven moet eens aan de baantjes carrousel van de PvdA denken. Lodewijk Ascher bijv. wiens moeder barst van de commissariaten, ook van tabaksgigant Philip Morris en daar haar zakken mee vult, bovendien wonen zijn ouders in een heel goedkoop riant huurhuis in Amsterdam Z-O(via de gemeente Amsterdam) en dan de mond vol durven hebben over integriteit en zo zijn er veel meer bestuurders en hun familie. In Hollands Kroon maakt agrariër/wethouder Groot de dienst uit en bevoordeelt op grote schaal zijn vakgenoten en geen haan die er naar kraait. De bevolking kan protesteren wat het wil maar heeft niets in te brengen want het college dramt al of niet met behulp van de rechter de zin door. Dus slechts 6 mensen maken de dienst uit in H-K en geen bewoner die er iets aan kan veranderen. Zo werkt het in de gemeentes, in de provincies en ook in Den Haag. Een referendum is een wassen neus want het bestuurlijk gespuis heeft er helemaal lak aan zoals onlangs Rutte weer heeft bewezen. In het recente verleden was het CDA'er Balkenende die zijn gat afveeg met de uitslag van het referendum over de EU. Wie nog twijfelt hoeft alleen maar te denken aan de ongekozen dictators in Brussel die de dienst uitmaken, ook in Nederland en slechts domoren of personen die hun zakken vullen via deze zogenaamde democratie geloven er nog in.

Dekker zei

Integriteit en de PvdA: http://politiek.tpo.nl/2017/02/22/tijd-dat-lodewijk-asscher-pvda-excuses-aanbiedt-voor-zijn-moeder-bestuurslid-bij-tabaksgigant/

Mr. X. zei

Wat zou een justitieel onderzoek over de afgelopen 15 jaar in Anna Paulownwa en nu HK opleveren?

Mr. X zei

Ook hiervoor geld dat 15 maart DE gelegenheid is om met deze criminele club en hun bedgenootje PvdA af te rekenen.

Degenereageerder zei

Knappe prestatie van de VVD; gefeliciteerd hoor. Zet hem op en beduvel de boel zoveel mogelijk want het kan nog tot 15 maart. Daarna afwachten maar want wellicht valt er daarna minder te jatten omdat er minder roofzetels te verdelen zijn voor deze volks-, pardon maffia vertegenwoordigers. Of heeft VVD zich inmiddels sociaal maatschappelijk aangepast aan PvdA, GL en D´66 voor wat betreft begrip, integratie, opname en aanpassing aan a-sociaal gedrag in VVD-gelederen van criminelen en maatschappelijk ontspoorden?