Definitief akkoord over bebouwing aan de kust

• woensdag 22 februari 2017
  • Categorie:
  • DEN HAAG - Ruim zestig partijen hebben dinsdag het Kustpact getekend waarin definitieve afspraken zijn gemaakt over de mogelijkheden voor recreatieve bebouwing aan de kust. ,,Een pact om onze mooie kust te beschermen, maar tegelijkertijd niet op slot te zetten", aldus minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu).

Door ANP - 21-2-2017,

Het pact verdeelt de kust in zones. Zo komt er duidelijkheid over waar langs de kust niet gebouwd mag worden en waar wel en onder welke voorwaarden. Volgens Marc van den Tweel van Natuurmonumenten kunnen volgende generaties door dit pact ,,ook nog genieten van de lege, ongerepte landschappen waar wij zo van genieten".
    Het Kustpact is ook getekend door de recreatiesector. Die wilde eerder zijn handtekening er niet onder zetten, maar ging na enkele aanpassingen nu toch akkoord. Er is onder meer afgesproken dat plannen die al in de pijplijn zaten mogen doorgaan.

Noordhollands Dagblad

Degenereageerder zei

Een pact van 60 partijen? Buiten de rechtsgeldigheid van zo'n pact, het lijkt sterk op het totaal mislukte convenanten circus van voorgaande jaren, zal deze overeenkomst gedoemd zijn te mislukken onder het motto 'maar dit huisje kan er nog net wel even bij hoor want daar voorziet het pact niet in'.