Week 2: 'Belangen-verstrengeling' en 'leugens' ...

• woensdag 18 januari 2017
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte en dieptepunten van week 2 van 2017

Plaats 1

Wethouder Groot (CDA)) stapt met het grootste gemak over de vroegere afwijzing (2013) door de
    gemeente van de bouwplannen van ZAP heen.

Wethouder Groot (CDA) stapt met het grootste gemak over de overlast voor de bevolking heen die ZAP veroorzaakt. Hij stelt zelfs dat de Raad van State in een uitspraak uit 2013 de categorie indeling voor ZAP als zou die 4 zijn, onderuit gehaald heeft. Helaas voor deze wetteloosheidshouder, in deze uitspraak wordt in het geheel niet gerept over een categorie-indeling.

Inzake de overlast als lawaai, stof en verkeersintensiteit schuift Groot gaarne de categorie-indeling terzijde omdat de bebouwing gewoon veel te dichtbij staat; 12 meter in plaats van 200 meter. Men beweert dat ZAP niet meer mag verwerken dan 5000 ton/ jaarbasis. Uitsluitend een bewering; nog nooit gecontroleerd door Hollands Kroon. Coöperatie ZAP heeft ook ‘klanten’; die gebruik maken van ZAP. Telt die 5000 ton/  jaar basis ook voor deze klanten en bewijst ZAP hiermede zeker in de categorie-indeling 4 zodat deze Coöp absoluut weg moet uit Van Ewijcksluis.

Wethouder Groot (CDA) wegens  obstructie jegens de burger -7  punten

Plaats 2

Alexander op de Weegh uit raad Hollands Kroon

Op de Weegh wordt directeur bij Breedband. Voor het gemak heeft hij voor die tijd in de gemeente Hollands Kroon geregeld dat er een publiek-private regeling komt tussen Breedband en Hollands Kroon zodat de risico's straks gemakkelijk op de belastingbetaler kunnen worden afgewenteld. De Breedband coöperatie heeft een subsidie aangevraagd, wat op zich heel vreemd is omdat coöperatie gelden opgebracht moeten worden door de leden die vooraf geld moeten stoppen in een kas. Gelukkig realiseert Op de Weegh dat er misschien wel sprake zou kunnen zijn van belangenverstrengeling en nu heeft Op de Weegh besloten (VVD) eerlijkheidshalve maar  uit de raad te stappen.

Op de Weegh is weg uit de raad. Omdat de raad zijn mond houdt -7 punten

Redactie JAS

P.v.d.Munnik zei

Keek op de Week legt pijnlijk bloot hoe dramatisch het gesteld is met de politiek in HK, een paar uitzonderingen zoals GL daar gelaten. Blijkt ook wel uit de vanmorgen bekend geworden peiling waaruit blijkt dat 90% van de bevolking geen enkel vertrouwen meer heeft in de politiek, dat is te danken aan (zelf verrijkende) schertsfiguren als Op de Weegh(VVD) en Groot(CDA). We kunnen de rest van het college, het CDA en de VVD daar moeiteloos aan toevoegen.

Sam Kooy zei

Volslagen mee eens hr. v.d. Munnik ! Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een dergelijk bestuur, ondertoezicht nog wel van Remkes, op haar stoel kan blijven zitten. De ene rel na de andere. Aantal rechtszaken is niet meer te tellen. Edoch: zij hebben op zijn zachtst gezegd schijt aan de burger. Hun stemmers.