De meest gelezen stukken van de Stichting JAS website in 2016

• woensdag 11 januari 2017
  • Categorie: , , ,

• Hollands Kroon - De tien meest gelezen stukken van Stichting JAS in 2016 en week 1 van 2017 met 'hoogte en dieptepunten'.

In 2016 kregen in Hollands Kroon de stukken op de JAS-site over het asielzoekersvraagstuk grote aandacht. Zelfs 5  van de 10 meest gelezen stukken gingen over asielzoekers.

1. De grote pensioenleugen; er dreigen helemaal geen tekorten

2. Vluchtelingenplan te vroeg

3.  Asielzoekers: Burgers nu al buiten spel

4 .Opgeven azc-vergadering

5. Veel weerstand tegen AZC plan

6. Asielzoekerscentrum voor maximaal  800 asielzoekers

7. Klachten verduistering kassen

8. Gemeente stapt in burenruzie

Hoogte en dieptepunten van week 1 van 2017
    (2 jan. tot 8 jan. 2017)

Gedeputeerde Bond (CDA) bedrijft stille diplomatie; Hij wil autofabriek Tesla zich laten vestigen in Noord Holland.
    Wethouder Meskers(VVD) stelt dat in de Wieringermeer  voldoende ruimte is er een autofabriek te vestigen.
    Merkwaardig, op vruchtbare landbouwgrond in een absoluut overbevolkt land wordt in een gebied dat de strikte bestemming heeft van ‘agrarisch', een ijzer, staal en accu- autofabriek  de mogelijkheid geboden zich er te vestigen.

Opm.: *  Tesla verkocht in Nederland in 2015 1805 auto’s .
               *   Kooyhaven  zou al aan 1000 mensen werk gaan geven.

Raadslid Op de Weegh is directeur van Coöperatie Hollands Kroon die het doel heeft breedband in Hollands Kroon in te voeren en is tevens raadslid  voor de VVD.

Tot nu toe is er in geen succes geboekt maar na overleg met de Texelse firma Kabeltex gaat Coöperatie Breedband Hollands Kroon in zee om met de gemeente een publiek-private samenwerking aan te gaan.

Kortom, een groot deel van het financiële risico zal op deze wijze op Hollands Kroon, dit zijn de burgers, afgewenteld gaan worden.

Op de Weegh’s positie in de raad is er een die andere belangen heeft dan de zuivere volksvertegenwoordiging.

Heden is het volgende bericht gepubliceerd in het Noordhollands Dagblad:
    Alexander op de Weegh uit raad Hollands Kroon

Redactie JAS