Lobby Tesla is al langer bezig

• dinsdag 13 december 2016
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De lobby om een grote accufabriek van Tesla, fabrikant van elektrische auto's, naar de Noordkop te halen is al lang aan de gang.
    Dat laat wethouder Theo Meskers van Hollands Kroon weten naar aanleiding van Statenvragen van de Ouderenpartij Noord-Holland.

Jeff Leever, raadslid van Senioren Hollands Kroon en Statenlid voor de Ouderenpartij, heeft aan Gedeputeerde Staten gevraagd of de provincie Noord-Holland ook inspanningen verricht om de fabriek van Tesla naar de Noordkop te krijgen. Andere landen en meerdere provincies in,Nederland zijn daarvoor een lobby begonnen.

Volgens Meskers helpt het stellen van vragen in het openbaar de lobby van de provincie en Noordkopgemeenten niet. „Zag het verhaal over Tesla in de krant. Dit proces loopt al, maar zoiets doe je in stilte en niet via de krant. Ik gun Jeff Leever zijn profileringsactie, maar deze voegt niets toe in dit proces. Sterker, het helpt ons niet in dit stadium", aldus de wethouder.

Noordhollands Dagblad