Keek op de Week (50)

• zondag 18 december 2016
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten in week 50  ( 11 dec. tot 18 dec. 2016)  Een treurige week!

Plaats 1

Op vragen van een verslaggever inzake een mogelijke komst van een accu-fabriek voor Tesla-auto’s antwoordde Meskerd dat lobbyen voor dit soort belangen in stilte dient te geschieden en dat dus de consequenties van dat lobbyen (afspraken) op de bevolking moeten worden afgewenteld.

JAS: Meskers, jongen, je leert het nooit. - 7 punten

Plaats 2

Het samenwerkingsverband COWWI Hollands Kroon – Schagen wordt afgebroken. Schade voor HK 2.200.000 euro en voor Schagen 2.200.000 euro: totale schade 4.400.000 euro. Het samenwerkingsverband bestaat 2 jaar en volgens wethouder van Gent (Ouderen Partij) is het samenwerkingdverband afgebroken omdat de gemeente Schagen een andere bedrijfsvoering heeft dan HK. HK heeft zelfsturende teams en Schagen heeft dat niet; wij hadden korte lijnen met Inclusio Voorts zei van Gent, dat de scheiding veel geld kost; Schagen heeft kosten gemaakt en dat moet vergoed worden Een werkelijke besparing in de toekomst is niet zeker.
    Schagens raadslid Friso Teerink noemde de handelswijze van Hollands Kroon ‘georganiseerde bestuurlijke gekte’

JAS: Hier blijkt maar weer uit dat Hollands Kroon het met zijn zelfsturende teams fantastisch doet.

+ 1 punt voor mevrouw van der Horst
    - 6 voor van Gent

Plaats 3

Hollands Kroon blijkt met 8 (acht) ambtenaren naar de zitting van de Raad van State te zijn getogen (dat krijg je als je in teamverband werkt?). Het betrof de zaak waarin Burgemeester Nawijn een motie van Treurnis aan zijn broek kreeg (zijn uitspraak ‘zure gekken’). De uitleg/ interpretatie van Hollands Kroon bleek niet die van de Raad van State te zijn.

B&W - 5 punten

Plaats 4

Het college van HK wil het bedrijf ZAP een bouwvergunning geven voor 2 loodsen erbij midden in het kleine dorp Van Ewijcksluis. Inwoners hebben al jaren grote overlast van dit bedrijf. Gelukkig zijn er toch nog fracties met normaal verstand, die inzien dat dit werkelijk van de zotte is. In de raadsvergadering van dinsdag 20 december zal blijken wat deze fracties kunnen bereiken.

B&W - 8 punten

Redactie JAS

Iedere week weer weet dit nep college de burgers weer te verrassen met de meest idiote kosten verslindende besluiten, goedgekeurd door de verder slapende raadsleden.