Gemeente moet weer in actie komen in burenruzie Wieringerwerf

• donderdag 15 december 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - WIERINGERWERF - Hollands Kroon moet opnieuw onderzoek doen in de veelbesproken burenruzie in Wieringerwerf. Dat heeft de Raad van State bepaald.

Door Ed Dekker - 14-12-2016,

De gemeente moet uitvoerig beargumenteren waarom de familie Bleijerveld (Planetenlaan 2a) de draagconstructie van een dakopbouw mocht veranderen. Tegen deze aanpassing maakt de familie Lombaard (Planetenlaan 2) bezwaar, gesteund door twee buren van de Verbindingsweg.
    Eind januari moet Hollands Kroon uitleg geven.
    De kwestie begon in 2011 nadat de gemeente instemde met de verdieping. De bezwaarmakers stapten naar de Raad van State nadat zij ongelijk hadden gekregen bij de rechtbank Noord-Holland. Op andere punten kregen zij ook van de Raad van State ongelijk.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Rechtszaak 79 waarbij Hollandskroon is betrokken ? Je zult er maar wonen niet wetend wat jou boven het hoofd hangt !!

Gemeente moest altijd al verplicht in actie te komen!!!!!!Maar doet dat niet!!!!Helpt daarbij ook nog deze éne overtredende buurman en daarom ontstaat er een buren ruzie en niet anders om!

Het lijkt hier wel het zelfde voordoen als de kwestie van Tonneman "van camping land uit zee te Wieringerwerf" die de zwarte piet krijgt toegeschoven omdat zijn buurman de grond van de gemeente inpikten, daarvoor ook nog beloont word door deze zelfde gemeente Hollands Kroon. Hoe kan je de schuldvraag toch verdraaien als je het niet door hebt. Maar dit heb ik en denk ook vele met mij zo langzamerhand wel degelijk door wat hier allemaal gebeurd door Hollands Kroon.
    Noordhollands Dagblad heeft haar huiswerk niet goed gedaan en zoals ik begrijp en lees bij rechtspraak in de vonnissen van Lombaard/Bleijerveld/gemeente dat de fout ligt bij de gemeente zelf en niet bij Lombaard. Omdat Bleijerveld zich niet aan het bouwbesluit en burenrecht houd moet de gemeente zich op tijd houden aan de opgelegde handhavingsplicht regels en het advies opvolgen van de bezwaar commissies. Dat willen ze niet en laten de overtreder gewoon doorgaan en daarom ontstaat dan een buren ruzie door de overtreder die zich daar tegen verzet. En dan moet ik helaas constateren dat de schuld bij de gemeente ligt die niets doet en nog erger de overtreder nog in het zadel probeert te houden. Dat is het ergste wat hier in deze gemeente steeds allemaal gebeurt. Misbruik maken van willekeur en macht en onbehoorlijk bestuur aan te rekenen. Stoppen daarmee gemeente en de werkelijke slachtoffers overeind helpen en niet anders om zoals er nu hier gesteld word. We hopen dat Raad van State dit spelletje nu doorheeft en de gemeente dwingt hier een passende oplossing voor heeft wat volgens mij op een eerlijke manier heel moeilijk lijkt te zijn. Daar zitten nu deze gezamenlijke en eerlijke buren die niets doen nu mee. We zijn benieuwt hoe de gemeente zich op ook een eerlijke manier zich hier uit weten te worstelen. De soap is nog niet uit!

Van de Raad van State is niet veel te verwachten, van Rechtbank Alkmaar al helemaal niets. Gemeentes sturen hordes ambtenaren of ingehuurde deskundigen naar een rechtszaak om de rechtbank er van te overtuigen dat de gemeente in haar recht staat. In zaken tegen de overheid moet de burger niet voor 100% aantonen dat hij gelijk heeft maar voor 1000% en dan ook nog een top advocaat hebben, daarom verliezen burgers bijna altijd van de overheid, of de rechtbank moet niet anders kunnen, daar maakt de gemeente Hollands Kroon misbruik van. Het overgrote deel van de burgers heeft niet met rechtbanken te maken gehad en gaat er nog steeds van uit dat rechtbanken recht spreken, maar dat is al lang verleden tijd. Het rechtssysteem in Nederland is door en door verrot en het voorstel van Wilders om rechters iedere 5 jaar te beoordelen is niet meer dan logisch, maar daar wil dit nep parlement niet aan. Natuurlijk wil het overgrote deel van de 2e Kamer er niet aan want als er door hun vrienden weer eens gefraudeerd is moet er toch een uitweg geboden worden? Daar zorgen de rechters dan wel voor.
    Wie nog twijfelt moet het volgende artikel maar lezen: http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HOLMAN/article/detail/139462/2009/01/28/Rechters.dhtml