Windmolensgate – Henk Kamp blijft Ed Nijpels (voorlopig) steunen

• woensdag 23 november 2016
  • Categorie: , , , , ,
  • Minister van Energie Henk Kamp (VVD) houdt vertrouwen in Ed Nijpels, die toeziet op de uitvoering van het energieakkoord. Nijpels mag dan onder vuur liggen omdat hij volgens de Nationale Ombudsman de overgang naar windenergie te rooskleurig heeft voorgespiegeld, Kamp vindt niet dat hij stelselmatig verkeerde informatie heeft verstrekt.

SER Kroonlid kreeg kritiek van Nationale Ombudsman

De minister antwoordde woensdag op vragen van PVV-Kamerlid Reinette Klever. Zij vindt dat Nijpels, die namens de werkgevers en werknemers het drie jaar geleden gesloten energieakkoord aan de man brengt, zich schuldig maakt aan misleiding. Ze schermt onder meer met een kritisch oordeel van de Nationale ombudsman over Nijpels en zijn commissie.
    De VVD-minister nam eerder afstand van enkele uitspraken van Nijpels over de voordelen van windenergie. Maar Kamp ziet die als incidenten en vindt dat zijn partijgenoot zich uitstekend van zijn taak kwijt. De Sociaal-Economische Raad, de opdrachtgever van Nijpels, heeft de ombudsman gevraagd zijn conclusie nog eens tegen het licht te houden.

Lees ook

ANP

h.oldeboom zei

Geloof er toch helemaal niks van. Het wordt steeds duidelijker dat het politieke klimaat gebeuren een grote opgefokte hype is en dat daarvoor een bliksemafleider nodig is. Die bliksemafleider is Nijpels die zich daarvoor gaarne laat betalen om daarmee de regering en Kamp buiten schot te houden door constant te kwelen dat hij daarin het volste vertrouwen heeft - een man die het niets uitmaakt waarin hij het volste vertrouwen heeft, al zou het gaan de zoute drop minder zout te maken.