Keek op week 46

• maandag 21 november 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten in week 46  2016  (14 tot 19 nov. 2016).

Op plaats 4

ZAP wil 2 loodsen erbij bouwen in Van Ewijcksluis

PvdA heeft vragen gesteld aan het college hierover, zij zijn van mening dat zo’n bedrijf niet meer thuishoort in een dorpskern.
    Van een zich Royal noemend bedrijf met een volgens eigen zeggen onberispelijke bedrijfsvoering (de vele klachten zijn kennelijk vergeten) mag verwacht worden dat het zich ook Koninklijk opstelt en eindelijk eens zou stoppen met het veroorzaken van overlast en het bedreigen van mens, dier en natuur, maar helaas het bedrijf heeft er lak aan.

PvdA krijgt hiervoor  3 punten

Op plaats 3

Snel internet.

Meskers pleit voor een snel internet systeem in HK waarmee hij VVD vriend Op de Weegh, die directeur/baas/woordvoerder van de coƶperatie is die dit systeem wil gaan aanleggen, een handje helpt. Zou het niet wijs zijn hierover een poll/referendumpje/schrijven voor alle inwoners te houden om o.a een faillissement en hoge kosten voor de burgers te voorkomen? Niet iedereen heeft dit speeltje immers nodig en de argumentatie van Meskers is ronduit zwak.

Wethouder Meskers krijgt – 3 punten

Op plaats 2

Aanmeldplicht raadsvergadering 22 nov.

HK kiest van tevoren en ver weg een vergaderzaal in Medemblik/Wogum met een zaal met een beperkt aantal zitplaatsen en voert een aanmeldplicht in?

Altijd makkelijk bij heikele kwesties als een AZC, een item waar nagenoeg de hele bevolking tegen is en de komende raadsvergadering op 22 nov. op de agenda staat.

B&W krijgt hiervoor – 3 punten

Op plaats 1

Contract zaak Tonneman

De zaak Tonneman neemt een onverwachte wending; er komt geen proces (zie keek op de week 45) - daarmee bespaart de gemeente advocaatkosten en een verdere val in het zich belachelijk maken – de rechter heeft bemiddeld – dhr. Tonneman geeft €4000 terug aan de gemeente – onder protest - en de zaak is afgedaan? Waarom geen rechterlijke uitspraak en OPENBAAR inzicht in de besluitvorming:
    JAS heeft geen idee; de rechtbank kan of wil niet uit deze kwestie komen – daarmee aantonend dat zij niet capabel is de zaak op te lossen ( 2 zaken van 2 partijen zie hier en dat de rechtspraak in dit soort kwesties ontoereikend is), het bevriend moeten blijven tussen HK en rechtbank Alkmaar en het effect is dat er geen negatieve publiciteit meer komt voor HK. Voorts hoe stiller hoe beter zodat het verrottingsproces in het bestuur van HK ongestoord verder kan woekeren zodat de bestuurlijke klungels buiten schot blijven.

B&W krijgt voor deze prestatie – 5 punten.
    Gemeenteraad krijgt – 5 punten (nalatigheid in hun taakuitvoering)

Redactie JAS

Ik prijs de dag waarop bestuurders verstand hebben van zaken waarmee zij bezig zijn en................de bevolking er voordeel van krijgt. M.i. zijn de huidige bestuurders meer met hun eigen ego en zaakjes bezig dan met het algemeen belang. Wanneer komt de dag dat de bevolking afrekent met deze politici ?

Hiervoor heeft wijlen Professor Dr. J.J.G. (Hans) Jansen een prima
    slogan neergeschreven: