Elf claims ingediend na valpartijen op fietspaden in Hollands Kroon

• donderdag 13 oktober 2016
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - WESTERLAND - Letselschade-expert Marco Muis uit De Haukes heeft Hollands Kroon voor in totaal elf valpartijen op gladde fietspaden in die gemeente aansprakelijk gesteld.

verslaggever Noordhollands Dagblad - 12-10-2016,

e claims variƫren van tussen de vijfhonderd en 2500 euro tot een ton of hoger.

Fietstunneltje

In negen gevallen gaat het om paden aan weerszijden van het fietstunneltje onder de N99 bij Westerland en Hippolytushoef.
    De andere twee zaken betreffen incidenten in Breezand en Lutjewinkel.
    De valpartijen hebben met elkaar gemeen dat ze hebben plaatsgevonden tijdens of na regenbuien op rode fietspaden, waardoor het wegdek glad is geworden.
    De slachtoffers zijn fietsers, bromfietsers en motorrijders.

Constructiefout

Volgens Muis moet sprake zijn geweest van een vermeende constructiefout bij het aanbrengen van de deklaag, waardoor die locaties in zijn ogen potentiĆ«le ’nekbrekers’ zijn.
    Verzekeraar Achmea van Hollands Kroon wil van alle valpartijen sluitend bewijsmateriaal en betwist van een locatie de verantwoordelijkheid, omdat dat fietspad wordt beheerd door provincie of waterschap.

Gladheidsmetingen

Zo lang de valpartijen en daaruit voortgevloeide schade niet is aangetoond, wordt niet meegewerkt aan gladheidsmetingen door een onafhankelijk verkeersbureau, zoals door Muis is voorgesteld.

Noordhollands Dagblad

h.oldeboom zei

Wel eens het fietspad vanaf afslag Balgweg - Breezand tot de Kooijbrug bereden? Op sommige plaatsen groeit het onkruid tot bijna de helft van het pad, is bijna een meter hoog en daaronder ligt dan de aarde (op het pad) waarop dat onkruid (brandnetels) welig tiert. Even verderop zien wij thans de geheel nieuwe Kooijhaven toegangsweg met fietspad waardoor de roverheid laat zien hoe het wel kan en moet.!??!